آناتولی گزارش داد

دموکرات‌ها در آستانه ازدست دادن اکثریت کرسی‌ها مجلس

خبرگزاری آناتولی ، به بررسی احتمالات انتخابات پیش روی آمریکا پرداخته است و می نویسد دموکراتهای آمریکا که اکنون دولت را در اختیار دارند ، نگران انتخابات پیش روی کنگره هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، در صورتی که جمهوری خواهان اکثریت کرسی‌ها  را به دست آورند ، روابط کنگره و دولت اوباما وارد تنش خواهد شد.

در انتخابات 13 آبان(4 نوامبر ) ؛ 33 همه 435 کرسی کنگره و کرسی از 100 کرسی سنا مورد رقابت قرار خواهد گرفت. انتخابات پیش رو به این دلیل اهمیت دارد که اوباما اگر اکثریت را در سنا از دست بدهد ، دیگر توانایی رد یا پذیرش لایحه ای را ندارد.

این در حالی است که جمهوری خواهان برای پیروزی در انتخابات سنا ، فقط به 6 کرسی نیاز دارند که به دست آوردن این شش کرسی ، کار دشواری به نظر نمی رسد.

گفتنی است در انتخابات کنگره نیز ، با توجه به اینکه اکثریت در اختیار جمهوری خواهان است ، انتظار می رود همین روال ادامه داشته باشد.

با توجه به مسائل و مشکلات دولت اوباما ، نظیر توافق هسته ای با ایران و مبارزه با داعش ، از دست دادن کنگره و سنا برای دموکراتها بسیار سنگین خواهد بود. لذا باید 2 سال باقی مانده از سالهای ریاست جمهوری اوباما را ، سخت ترین سالهای کاری وی دانست.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار