رئیس اسبق فدراسیون اتومبیلرانی:

تیم‌های بیشتری از فرمول‌یک می روند

مکس موزلی رئیس اسبق فدراسیون اتومبیلرانی باور دارد تیم های کیترهم و ماروشا آخرین تیم هایی نیستند که به دلیل مشکلات مالی و هزینه بسیار زیاد حضور داشتن در فرمول یک از این مسابقات کناره گیری می کنند.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران موزلی در سال ۲۰۰۹ که آخرین سال حضور او به عنوان رئیس در فدراسیون جهانی بود، سعی کرد محدودیت بودجه ۴۰ میلیون پوندی را به عنوان یک قانون وضع کند که البته موفق به انجام این کار نشد.
 
موزلی گفت: در نهایت این تیم ها رفتند و احتمالاً آخرین هم نخواهند بود. دیگر چیزی به اسم رقابت عادلانه در فرمول یک وجود نخواهد داشت. مشکل اصلی این است که تیم های بزرگ پول بیشتری نسبت به تیم های کیترهم و ماروشا دارند. اگر از نگاه ورزشکارانه به داستان بنگریم، پول باید به طور مساوی بین تیم ها تقسیم شود و بعد از آن، تیم ها با جذب اسپانسر هزینه های اضافی خود را جبران کنند.
 
وی افزود: تیمی مانند فراری همیشه می تواند اسپانسرهای بیشتری از ماروشا به سمت خود جذب کند. اما اگر تمام تیم ها یک دریافتی داشته باشند، که با محدودیت بودجه می شود این کار را کرد، می توانیم هزینه های جاری تیم ها را کنترل کنیم.

سائوبر و فورس ایندیا تیم هایی هستند که اعتقاد دارند راه نجات فرمول یک چیزی نیست جز محدودیت بودجه.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار