سنندج؛

دستور وزیر نیرو برای تامین آب کشاورزی کردستان

نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نیرو جهت تامین آب کشاورزی روستاهای استان کردستان موافقت کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، سالار مرادی از موافقت و دستور قاطع وزیر نیرو برای تخصیص و تامین آب اراضی پایین دست و بالا دست سدهای ژاوه و آزاد خبر داد و گفت: در این دیدار وضعیت سدهای استان و مشکلات کشاورزان کردستانی در بهره مندی از آب های استحصال شده و همچنینن مشکل کمبود آب شرب در شهرهای سنندج و شهرک های تازه تاسیس را با وزیر نیرو در میان گذاشتم.

وی از موافقت وزیر نیرو برای بازنگری در تخصیص آب دو سد اصلی آزاد و ژاوه در شهرستان سنندج خبر داد وافزود: با اختصاص آب این دو سد، بسیاری از مشکلات مربوط به آب شرب و کشاورزی استان کردستان حل می شود.
نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی خواستار اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای اتمام سدهای در دست احداث استان شد و افزود: این سدها نیاز به اعتبارات کلان دارند و اعتبارات قطره چکانی جوابگو نیست و با این روال تا چند سال دیگر به بهره برداری نمی رسند.

مرادی بیان کرد: سدهای در دست بهره برداری استان بیشتر نیازهای آبی و کشاورزی استان های همجوار را تامین می کنند، و مردم کردستان اکنون در عین اینکه منابع آبی فراوان دارند با بحران بی آبی مواجه هستند.

نماینده مجلس درپایان گفت:با توجه و اهتمام ویژه دولت و وزیر نیرو، مشکلات مربوط به حوزه آب در استان کردستان برطرف و سهم آبی مردم استان از محل سدها به صورت عادلانه تخصیص یابد.

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.