اهواز؛

تأمین داروهای مورد نیاز بیماران و بخش‌های تابعه بیمارستان‌های خوزستان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از تأمین داروهای مورد نیاز بیماران و بخش‌های تابعه بیمارستان‌های خوزستان با اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،بهزاد شریف مخمل‌زاده در حاشیه بازدید از بیمارستان گلستان اهواز، اظهار کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، داروهای مورد نیاز بیماران و بخش های تابعه بیمارستان به مقدار لازم از شرکت‌های توزیع کننده دارو تامین  شده، همچنین قیمت‌های مصوب داروها، تجهیزات و ملزومات پزشکی بر اساس آخرین تعرفه های بیمه‌ای تعیین شده و به طور مستمر به‌روزرسانی می‌شود.

وی اضافه کرد: در راستای تحقق هرچه بهتر اهداف طرح تحول سلامت در بیمارستان‌های خوزستان، فهرست داروها (فارماکوپه) و ملزومات پزشکی با توجه به نیاز بیماران بستری، امکانات تخصصی، درمانی و سقف اعتبارات بیمارستان تدوین و به‌روزرسانی شده و لیست داروهای حیاتی و ضروری  تفکیک شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان  اینکه کمیته دارو و تجهیزات پزشکی بر اساس دستورالعمل‌های وزارت متبوع صورت می‌گیرد، افزود: مسئولان فنی بر روند صحیح ارائه خدمات دارویی در بیمارستان‌ها به طور کامل و مستمر نظارت داشته و در صورت لزوم مشاوره‌های لازم در خصوص تامین و تجویز دارو صورت می‌گیرد.

مخمل‌زاده تصریح کرد: قیمت‌های مصوب داروها و تجهیزات و ملزومات پزشکی بر اساس آخرین تعرفه‌های بیمه‌ای تعیین شده و به طور مستمر به روزرسانی شده و داروهای مورد نیاز بیماران و بخش‌های تابعه بیمارستان به موقع و به مقدار لازم از شرکت‌های توزیع کننده دارو تامین می‌شود.

وی همچنین ضرورت تخصیص فضای مناسب و کافی برای داروخانه و انبار دارویی، ضرورت نگهداری سرم‌ها و نیز سایر داروها در انبار و داروخانه با شرایط استاندارد، پالت‌گذاری کامل انبار دارویی، تخصیص پرسنل کافی برای  داروخانه و انبار دارویی و ارایه خدمات دارویی بیمارستان‌ها و  پرداخت سهم داروساز و سایر پرسنل بخش خدمات دارویی از طرح نظام نوین را از مهمترین نکاتی عنوان کرد که باید در بیمارستان‌های استان اجرایی شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: اهواز ، دارو ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.