پیکر معلم فداکار لرستانی روز عاشورای حسینی به خاک سپرده شد

همزمان با عاشورای حسینی، پیکر معلم فداکار لرستانی در گلزار شهدای پلدختر به خاک سپرده شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،کاظم صفر زاده معلم مرکز شبانه‌روزی عشایری امام جعفر صادق (ع) در منطقه محروم ویسیان در استان لرستان بود؛ وی 28 مهر ماه امسال برای رساندن یکی از دانش‌آموزان به بیمارستان به همراه دو دانش‌آموز دیگر در مسیر با بارش شدید باران و جاری شدن سیل مواجه شدند و همگی جان خود را از دست دادند.

پیکر این معلم فداکار پس پیگیری‌های فراوان ظهر روز تاسوعا توسط اهالی یکی از روستاهای شرکت نفت چنار در نزدیکی روستای حاتم‌وند و در 35 کیلومتری جنوب خرم‌آباد پیدا شد و همزمان با عاشورای حسینی و در میان استقبال مردم قدرشناس پلدختر و فرهنگیان لرستان در جوار گلزار شهدای پلدختر و مرقد مطهر عالم ربانی سید نعمت الله جزایری تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش فارس، گودرز کریمی‌فر مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در این مراسم با تجلیل از خدمات و زحمات مرحوم کاظم صفرزاده افزود: این معلم فداکار لرستانی عشق و علاقه به معلمی را عملاً به نمایش گذاشت.

وی به پیام تسلیت وزیر آموزش و پرورش در این رابطه اشاره کرد و افزود: در ماه‌های آینده از خانواده این معلم فداکار و ایثارگر در جشنواره کشوری جلوه‌های معلمی تجلیل خواهد شد.

کریمی‌فر، معلم را سرچشمه خوبی‌ها، زائیده مهربانی‌ها و سرشار از عاطفه معرفی کرد و گفت: این خصلت‌های نیک و پسندیده را در وجود مرحوم صفرزاده می‌توان به عینه مشاهده کرد.

وی، ضایعه درگذشت این معلم فداکار را ضایعه‌ای بزرگ برای خانواده بزرگ دانش‌آموزان و فرهنگیان عنوان کرد و ادامه داد: این حادثه دلخراش خانواده 30 هزار نفری معلمان و 300 هزار نفری دانش‌آموزان استان لرستان و مردم فرهنگ دوست و فرهیخته ایران را ماتم زده کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با تأکید بر اینکه به همت استاندار لرستان تندیس مرحوم صفرزاده در استان رونمایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: مرحوم صفرزاده با این اقدام خداپسندانه توانست واژه ایثار را به معنای واقعی صرف کند.

وی افزود: به منظور ارج نهادن به فداکاری و ایثارگری این معلم عزیز در آینده نزدیک یکی از آموزشگاه‌های شهرستان پلدختر به اسم این مرحوم نام‌گذاری خواهد شد.

برچسب ها: پیکر ، معلم ، فداکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.