جنگ علیه باکتری ها ، با نسل جدیدی از آنتی بیوتیک ها

یک ترکیب جدید می تواند از اتکا به آنتی بیوتیک ها برای پایان دادن به بیماری ها کمک کند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران،این ترکیب جدید می تواند به مبارزه با عفونت های باکتریایی کمک کند بحران آنتی بیوتیک در جهان را برطرف کند.

استفاده بیش از حد باعث شده است مقاومت در برابر آنتی بیوتیک های گسترده، افزایش یابدو سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است بیماری هایی که در آن عفونت های شایع و جراحات جزئی  برای چند دهه قابل درمان است به دلیل افزایش مصرف آنتی بیوتیک ها سبب شده است تا این عفونت ها بیش از پیش مقاوم شوند و به سادگی درمان نشوند.

دانشمندان از دانشگاه برن یک ترکیب غیر آنتی بیوتیک جدیدتوسعه داده اند که عفونت های شدید باکتریایی را درمان می کند و از بروز مشکل مقاومت باکتریایی جلوگیری می کند.
 
با توجه به مراکز کنترل بیماری، استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها تنها مهم ترین عامل منجر شدن به مقاومت  آنتی بیوتیکی است. 
 
آخرین ترکیب غیر آنتی بیوتیک توسط ادوارد Babiychuk و آنت Draeger از موسسه آناتومی، دانشگاه برن توسعه و توسط یک تیم از دانشمندان بین المللی تست شده است، دانشمندان با توسعه "لیپوزوم" که کاملا شبیه غشای سلول های میزبان است و چربی های انسانی تانسته اند نسل جدید آنتی بیوتیک ها را به وجود آورند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار