"آلن ریک‌من" جایزه‌ی "کریشتوف کیشلوفسکی" را دریافت می‌کند

"آلن ریک‌من" جایزه‌ی "کریشتوف کیشلوفسکی" را از جشنواره فیلم کامرایماژ دریافت می‌کند.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران، بازیگر و کارگردان بریتانیایی "آلن ریک‌من" جایزه‌ی "کریشتوف کیشلوفسکی" جشنواره فیلم کامریماژ را دریافت خواهد کرد.
 
آخرین اثر "ریک‌من" تحت عنوان "کمی آشفتگی" در دربار لوئی چهاردهم می‌گذرد. فیلم نگاهی به جامعه‌ی مردسالاری و کشمکش‌های موجود میان زنان در این جامعه دارد. قهرمان فیلم "سابین دوبارا" است که نقش او را "کیت وینسلت" ایفا می‌کند.
 
جشنواره  در بیانیه‌ای درباره‌ی "ریک‌من" گفته است: "آلن ریک‌من" یک شریک فوق‌العاده برای فیلم‌سازهای با سلیقه‌های متفاوت است. "ریک‌من" از ویژگی‌های بازیگرانش مانند صدا، بدن، حرکات و غیره به نحو احسن استفاده می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند دنیای جدید سینمایی را خلق کنند.
 
علاقه‌مندان جوان سینما "ریک‌من" را برای بازی در نقش "پروفسور سوروس اسنیپ" در سری فیلم‌های "هری پاتر" می‌شناسند.
 
"ریک‌من" در فیلم "حقیقتاً، دیوانه‌وار، عمیقاً" ساخته‌ی "آنتونی مینگلا" نقش روح رومانتیکی را بازی کرد که نامزد دریافت جایزه‌ی بفتا شد. در فیلم "عقل و احساس" به کارگردانی "انگ لی" نقش کولونل "براندون" را بازی کرد که برای این فیلم نامزد دریافت جایزه‌ی بفتا شد.
 
در فیلم "مایکل کالینز" ساخته‌ی "نیل جوردن" نقش "ایمون دو والرا" را ایفا کرد. بازی نقش اصلی فیلم تلویزیونی "راسپوتین" برای او جایزه‌ی "گولدن گلوب"، "پرایم تایم‌ امی" و جایزه انجمن بازیگران سینما را به ارمغان آورد.
 
"ریک‌من" کارگردانی را با فیلم "مهمان زمستان" آغاز کرد که دو جایزه از جشنواره فیلم ونیز را از آن خود کرد.
 
جشنواره فیلم کامرایماژ از پانزدهم تا بیست و دوم نوامبر در شهر بیدگوشچ لهستان برگزار می‌شود.


 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار