کوچکترین خانه های جهان در سال 2014

در ساخت این نوع خانه‌ها نهایت خلاقیت به کار رفته تا از کمترین فضا بیشترین استفاده صورت گیرد.

بالا رفتن جمعیت در برخی کشورهای دنیا و تراکم بالا در آن مناطق موجب شده بسیاری از مردم دنیا با مشکل مسکن مواجه باشند. از این رو، عده‌ای به ساخت خانه‌های کوچک و به اصطلاح بندانگشتی روآورده‌اند که معمولا با هزینه‌های ناچیزی ساخته می‌شوند. در ساخت این نوع خانه‌ها نهایت خلاقیت به کار رفته تا از کمترین فضا بیشترین استفاده صورت گیرد.

khane (2)

OTIS خانه کوچکی است که توسط دانشجویان دانشکده Green Mountain واقع در ایالت «ورمونت» آمریکا در ابعاد ۵/۶ مترمربع ساخته شده و می‌توان با خودرو یا تریلر آن را جا‌به‌جا کرد. داخل این خانه مجهز به تختخواب، میز تحریر، توالت و یک اجاق گاز هیزمی است. یک پنل خورشیدی در قسمت جلوی OTIS قرار گرفته تا تولید برق کند. همچنین سیستم جمع‌آوری آب باران روی سقف آن تعبیه شده است. هزینه ساخت آن حدود ۸ تا ۱۰ هزار دلار است.
khane (1)
khane (1)

Salsa Box توسط یک شرکت ساختمانی واقع در «پورتلند»، ایالت «اورگان» در ابعاد ۹ متر مربع ساخته شده است. در این سازه چوبی، یک تخت بزرگ، توالت و حمام، سیستم گرمایشی برقی و آشپزخانه‌ای کوچک تعبیه و به نوعی تمام احتیاجات ساکنان آن فراهم شده است. این خانه روی چرخ قرار گرفته و قابل حمل بوده و روی سقف آن سیستم خورشیدی و جذب آب باران نصب شده است. هزینه ساخت آن ۲۲ هزار و ۵۰۰ دلار است.

Skit شامل دو محفظه چوبی می‌شود که به صورت صلیبی روی هم قرار می‌گیرند. این خانه‌ تنها برای یک نفر طراحی شده و از سه طبقه در ابعاد چهار متر مربع و یک طبقه در ابعاد ۱۲ متر مربع تشکیل شده است. هر طبقه توسط نردبان به طبقه بالا متصل می‌شود این خانه شامل از اتاق خواب، محل استراحت و مطالعه ترکیبی، اتاقی مخصوص عبادت، آشپزخانه و اتاق نشیمن، حمام و توالت می‌شود. در این خانه نیز سیستم جمع‌آوری آب باران، پنل و باتری خورشیدی تعبیه شده است.

برچسب ها: خانه ، کوچک ، معماری ، جذاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار