مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ،بهره گیری از پژوهش در تدریس را عامل ماندگاری و تعمیق یادگیری دانش آموزان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ به نقل از روابط عمومی ؛مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از شرکت هزارو  881 نفر از فرهنگیان فرهیخته استان در هفدهمین برنامه معلم پژوهنده خبر دادو گفت: پژوهش زمینه را برای آموزش مطلوب و مناسب دانش آموزان و قرار گرفتن در محیط های یادگیری فراهم می سازد ضمن اینکه خود پژوهش نیز نیازمند آموزش است چرا که پژوهش در حقیقت یک علم و فن است و روش های مختلفی دارد که یادگیری و به کار بستن آنها جز با آموزش میسر نیست .

تمجیدی افزود : اعتقاد ما بر این است که پژوهش می تواند محیط های یادگیری پرنشاط ، علمی و تجربی مطلوبی برای دانش آموزان ایجاد کند که این روش باعث ماندگاری و تعمیق یادگیری دانش آموزان می شود.

وی با اشاره به ضرورت گسترش پژوهش و تحقیق در مدارس ادامه داد : برای رشد و گسترش فعالیتهای پژوهشی در آموزش و پرورش و مدارس باید بیش از پیش به امر تحقیق توجه شود و معلمان و دانش آموزان بیشتر از قبل با اهمیت پژوهش در یاددهی و یادگیری آشنا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان پژوهش را زیربنای توسعه در همه نهادها و جوامع از جمله آموزش و پرورش دانسته افزود : اگر خواهان پیشرفت و حرکت روبه جلو در آموزش و پرورش هستیم باید پژوهش و تحقیق را در راس برنامه های خود قرار دهیم.

تمجیدی ، مهمترین و اساسی ترین رکن فعالیت های تحقیق و پژوهشی را نیروی انسانی پژوهشگر ، محقق و اندیشمند دانسته تصریح کرد: با توسعه پژوهش در مدارس باید زمینه را برای افزایش توانایی ها ، قابلیت ها و مهارت های پژوهشی فرهنگیان فرهیخته فراهم آوریم تا با استفاده از نیروی انسانی ماهر و با انگیزه ، بتوانیم نسلی جستجوگر ، اندیشمند ، دانا و توانا تربیت نماییم .

وی با اشاره به ضرورت توسعه و توجه به امر پژوهش در نظام آموزشی کشور اظهار امیدواری کرد :با اجرای برنامه های مختلف پژوهشی ، دانش آموزان به پژوهش و پژوهش گری علاقه مند گردند.

مدیرکل دستگاه تعلیم و تربیت استان زنجان با اشاره به اجرای طرح معلم پژوهنده در آموزش و پرورش گفت :به منظور ترغیب حل مسائل آموزشی و تربیتی از طریق پژوهش در عمل ، توسعه اندیشه پژوهشگری در بین معلمان و سایر کارکنان، بهره گیری از تجارب معلمان پژوهنده و نوآور و ارج نهادن به فعالیتهای پژوهشی ، برنامه معلم پژوهنده از سال ۷۵ به ابتکار پژوهشکده تعلیم وتربیت و با مشارکت فعال شورای تحقیقات استانها در سراسر کشور اجرا می گردد تا از طریق آن معلمان و مربیان آگاه و علاقه مند در مورد مسائلی که در کلاس درس یا مدرسه با آن مواجه هستند به پژوهش بپردازند.

تمجیدی  از شرکت 1881 نفر از فرهنگیان فرهیخته استان در هفدهمین برنامه معلم پژوهنده خبر داد خاطر نشان کرد : تلاش می کنیم تا از هر فرصتی برای توسعه پژوهش در مدارس بهره ببریم که قطعا برنامه معلم پژوهنده این فرصت مطلوب را در اختیار متولیان امر قرار می دهد تا با ساده ترین و در عین حال با بهره گیری از یک روش علمی ، زمینه ساز تعمیق و توسعه تحقیق و پژوهش در مدارس را فراهم آورند.



انتهای پیام/ش

برچسب ها: گسترش ، پژوهش ، مدارس ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.