حجت الاسلام علم الهدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

امام سجاد (ع) با مناجات‌هایش مردم غفلت زده را مدیریت کرد/ خط سرخ عاشورا با پرچمداری امام سجاد(ع) ادامه یافت

علم الهدی گفت: امام سجاد(ع) از رهگذر دعا و مناجات ارتباط مطلوب مردم را با پرودگار ایجاد کرد و حلقه‌های ارتباطی را که بر اثر غفلت از بین رفته بود را به بهترین شکل مدیریت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقرعلم الهدی رئیس مرکز حوزوی – تخصصی قاسم بن الحسن (ع) در گفتگو با خبرنگار خیمه‌گاه باشگاه خبرنگاران در خصوص تاثیر امام سجاد(ع) در ابلاغ پیام عاشورا گفت: با عنایت به اینکه واقع عاشورا ساخته جهالت و نادانی و بی توجهی مردم آن زمان بود بعد از به شهادت رسیدن امام حسین (ع) رسالت امامت و ماموریت حضرت امام سجاد(ع) در ارتقاء فهم، بصیرت و رشد کمالات قرار گرفت.

وی ادامه داد: در آن زمان مردم پشیمان از واقعه عاشورا نیازمند سفره‌ای ملکوتی بودند که بتوانند آن را در پیچ و خم تاریخ راهنمایی کند.

سید محمد باقر علم الهدی رئیس مرکز آموزش و تخصصی قاسم بن الحسن (ع) افزود: امام سجاد(ع) با بازکردن چنین سفره ملکوتی به این مهم پاسخ مثبتی دادند و از رهگذر دعا و مناجات در مقام ارتقاء فهم مردم زمان خود برآمدند و توانستند با مبارزه، جان‌های خسته مردم زمان خود را در کنار آبشخور زلال معرفت سیراب کنند.
 
وی عنوان کرد: انجام رسالت‌های الهی به فراخور زمان تفاوت دارد، گاهی از اوقات حکومت ظاهری را می‌طلبد همانگونه که امام علی (ع) و تقریبا امام مجتبی(ع) عمل کردند،‌ گاهی اوقات انجام رسالت الهی نیازمند مبارزه در میدان جنگ است مثل امام حسین (ع)، گاهی اوقات هم ارتقای فهم نیازمند یک سفره ملکوتی است که رابطه مردم را با خدا تنظیم کند؛ مثل امام سجاد(ع) و در زمان امام محمد باقر (ع) و امام صادق (ع) مردم تشنه علم بودند و امامان بزرگوار از طریق انتقال علم رسالت خود را به انجام می‌رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی تصریح کرد: به هر حال در هر زمانی از ادوار زندگانی معصومان ، بسط و گسترش معارف الهی بر حسب فراخور زمان و مصلحت اندیشی خاندان عصمت و طهارت صورت می‌گرفته، لذا امام سجاد (ع) از رهگذر دعا و مناجات ارتباطات مطلوب مردم را با پرودگار ایجاد می‌کردند و حلقه‌های ارتباطی را که اثر غفلت و انحرافات فکری و اخلاقی ایجاد شده بود را به بهترین شکل مدیریت کردند.

وی در خصوص نقش امام سجاد(ع) در بازسازی هویت فرهنگی شیعیان گفت: خط سرخ عاشورا با پرچمداری وجود مقدس امام سجاد (ع) رسالت پیامبر اکرم را به بهترین شکل به گوش مردم رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین علم‌الهدی اظهار داشت: امام سجاد(ع) با احیای آموزه‌های عاشورایی و فضیلت‌های از یاد رفته امام حسین (ع) در مقام اجرایی کردن نسبت پیامبر (ص) برآمدند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بی‌جهت نبود که آن حضرت در محافل مختلف از مظلومیت پدر بزرگوار خود یاد می‌کردند تا از این رهگذر رنج‌ها و ارزش‌های امام حسین (ع) فراموش نشود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار