معین آبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ثبات در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران غربی‌ها را به تحسین واداشت

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: ثبات سیاست خارجی ما چه از نظر داخلی و چه خارجی با توجه به حضور در یک منطقه نا امن باعث شده که حتی مخالفین جمهوری اسلامی ایران هم نگاه مثبتی نسبت به سیاست خارجی این کشور پیدا کنند.

"حسین معین‌آبادی" در گفتگو با خبرنگار سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ثبات سیاسی ایران در تقابل با کمک به کشورها در مبارزه با گروه‌های تروریستی اظهار داشت: ثبات سیاسی جمهوری اسلامی ایران و نوع نگاهی که به این نظام وجود دارد به عنوان سمبل یک دمکراسی بومی وجهه‌ی خوبی پیدا کرده‌ است.

وی افزود: ثبات سیاست خارجی ما چه از نظر داخلی و چه خارجی با توجه به حضور در یک منطقه ناامن، موجب شده که حتی مخالفین جمهوری اسلامی ایران هم نگاه مثبتی نسبت به سیاست خارجی کشورمان  پیدا کنند.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: ما شاهد هستیم که اوباما از اولین نامه تهدید آمیزش در ارتباط با بسته شدن تنگه هرمز به نگارش چهارمین نامه به رهبر انقلاب می‌رسد که دال بر اینکه منافع مشترکی بین ایران و آمریکاست، و این امر نشانگر  یک نوع تحول جدی در دیدگاه غربی‌ها نسبت به جمهوری اسلامی ایران است.

معین آبادی اظهار کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در عین با ثبات بودن، تغییر محسوسی نداشته است به عنوان مثال در مورد سوریه نظر جمهوری اسلامی ایران بر این بود که انتقال قدرت باید قانونی و با حفظ ثبات کشور باشد و از افراطیون حمایتی صورت نگیرد درحالی که برخی کشورها از مخالفین سوریه حمایت کرده و نشان دادند  که آنها در تحلیل های سیاسی خود اشتباه می‌کنند، همه این شواهد حاکی از این است که این ثبات، نگاه حتی مخالفین را نسبت به ایران تغییر داده است.

وی در ادامه در مورد اظهارات "جک استراو" و صحبتهایی که در پارلمان بریتانیا در جلسه بررسی سیاست خارجی کشور انگلستان در قبال جمهوری اسلامی ایران بیان شده ، اظهار داشت: قبل از این هم چنین مطالب مثبت و واقع گرایانه‌ای در این پارلمان بیان شده است( تایید دولت آینده فلسطین).

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: عمق نگاه استراتژیک و ثبات رفتارهای ما نشان دهنده این است که حق با جمهوری اسلامی است و شما می‌بینید که غربی‌ها و برخی کشورهای عربی در حمایت از مخالفین اسد هنوز هم به تفاهم نرسیده‌اند در حالی که ما از ابتدا تاکید کردیم که باید انتخابات به صورت دمکراتیک برگزار شود و اگر مردم به اسد رای ندادند و نخواستند آنگاه برود.

معین آبادی افزود: با نگاه به منافع بلند مدت جمهوری اسلامی‌ ایران چه از نظر حفظ نظام، حفظ ساختارهای جامعه، حفظ تمامیت ارضی کشور، حفظ حقوق شهروندان و همچنین مسائل اقتصادی باید با جامعه جهانی هماهنگ و همراه باشیم، همچنانکه منافع ملی کشورمان حفظ شود .

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما در مواردی شاهد هستیم که جامعه جهانی با رژیم صهیونیستی نیز مشکل پیدا می‌کند و جمهوری اسلامی ایران باید چنین فرصتهایی را شناسایی و از آنها استفاده کند، جامعه جهانی پذیرفته است که افراط گرایی خوب نیست و فلسفه آن مشکل دارد چه از طریق مسلمانان و یا از طریق بودایی‌ها و یا هر آیین دیگری باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سیاست ، ایران ، غرب ، تحسین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار