ساری؛

همایش گیاهان دارویی شمال در ساری برگزار می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تولید سالانه ۶۵۰ تن گیاه دارویی در استان از برگزاری همایش گیاهان دارویی در ساری خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عزیزالله شهیدی‌فر در نشست بررسی توسعه کشت گیاهان دارویی که با تنی چند از مسئولان استانی و کشوری در بیت آیت‌الله طبرسی نماینده مقام معظم رهبری در مازندران برگزار شد، اظهار کرد: مازندران دارای 700 هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی است که سالانه بیش از 750 تن محصول از این سطوح تولید می‌شود.

وی بیان کرد: گل محمدی در استان در سطحی معادل 95 هکتار کشت می‌شود که تولید سالانه آن بیش از 110 تن است.

شهیدی‌فر با اشاره به اینکه پنج مرکز فرآوری تولیدات گیاهان دارویی در استان فعال است، افزود: از این تعداد، یک مرکز به صورت مدرن و بقیه به صورت نیمه‌مدرن در حال فعالیت هستند و سه مرکز نیز به صورت سنتی به فرآوری محصولات گیاهان دارویی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط به عصاره‌گیری و گلاب‌گیری از محصولات گیاهان دارویی در استان پرداخته می‌شود، گفت: باید به سمت فرآوری و استفاده از مواد مؤثر این محصولات حرکت کنیم که این امر نیازمند بهره‌گیری از تکنولوژی و بیوتکنولوژی خاصی است که باید از توان محققان دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله بهره‌گیری کرد.

این مسئول زمین‌های بالادست و میان‌بند استان را 100 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: استانداری مازندران، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی مازندران پیگیری ساماندهی این زمین‌ها هستند که از مباحث اصلی در این طرح، توسعه کشت گیاهان دارویی است که عمدتاً در مناطق شرق استان وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از آمادگی کامل این سازمان در حمایت از توسعه کشت گیاهان دارویی خبر داد و افزود: در همین راستا همایش گیاهان دارویی خطه شمال در آینده نزدیک در ساری برگزار می‌شود.

شهیدی‌فر تصریح کرد: جهاد کشاورزی مازندران ساماندهی زمین‌ها را برای کشت گیاهان دارویی آغاز کرده و این کار را تا مرحله فرآوری و تبدیل، به سرانجام می‌رساند.

وی در پایان گفت: 21 نوع گیاه دارویی در استان کشت می‌شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: ساری ، همایش ، گیاهان ، دارویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.