"کربلا، جغرافیای یک تاریخ" جشنواره سی و سوم به فجر می‌رسد

مستند "کربلا، جغرافیای یک تاریخ" با کارگردانی "داریوش یاری" پس از بازسازی تاریخی بزرگ‌ترین واقعه‌ی تاریخ اسلام از دریچه‌ی هنر به سی و سومین جشنواره فیلم فجر می‌رود.

داریوش یاری، کارگردان فیلم مستند "کربلا، جغرافیای یک تاریخ" در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: این فیلم سینمایی با حضور عوامل حرفه‌ای و شناخته شده‌ی عرصه‌ی سینمای کشورمان ساخته می‌شود.
 
وی افزود: چهره‌های شناخته شده در میان بازیگران فیلم سینمایی "کربلا، جغرافیای یک تاریخ" دیده نمی‌شود.
 
یاری اظهار داشت: تهیه و تولید فیلم سینمایی "کربلا، جغرافیای یک تاریخ" بر بستر 7 سال تحقیق و پژوهش شکل گرفته و گویای موقعیت ظهور اسلام و گسترش آن در سرزمین‌های مختلف است.
 
این کارگردان تصریح کرد: این فیلم در بخش‌هایی از خود به روایت تغییرات رخ داده در زمان پیامبر، دعوت مردم کوفه از امام حسین (ع) ورود این اما م بزرگوار به کربلا می‌پردازد.
 
یاری گفت: فیلم "کربلا، جغرافیای یک تاریخ" تصویری از ورود جابربن عبدالله انصاری و تغییرات شکل گرفته در بدنه‌ی دین اسلام از بدو تاریخ تا به امروز را ارائه می‌کند.
 
وی اظهار داشت: این فیلم عرصه‌ای برای هماهنگی هنرهایی چون نقاشی، تعزیه و پرده‌خوانی با هدف نمایش هرچه بهتر واقعه‌ی بازسازی شده‌ی کربلا است.
 
یاری افزود: از هنرمندان همکار با فیلم "کربلا، جغرافیای یک تاریخ" می‌توان به "استاد فرشچیان"، "مدبر" و "علاءالدین قاسمی" اشاره کرد.
 
وی تصریح کرد: این فیلم که با هدف چگونگی تبدیل واقعه‌ی عاشورا به حماسه‌ای که از دل آن اسطوره‌ای به نام حسین‌بن علی (ع) سربرآورده تولید شده در بخش‌هایی از خود راهپیمایی بزرگ و عظیم از نجف تا کربلا را به تصویر کشیده است.

 
انتهای پیام/ اس

داریوش یاریداریوش یاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار