در اولین روزهای آذر؛

سازمان خصوصی‌سازی دو بلوک در فرابورس عرضه می­‌کند

سازمان خصوصی‌سازی سهام دو شرکت ساختمانی تکلار و توسعه نیشکر را به صورت بلوکی روزهای اول و دوم آذر در بازار سوم فرابورس واگذار می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، شنبه اول آذر ماه، 33.93 درصد سهام شرکت ساختمانی عمران تکلار معادل 509 سهم و به ارزش 1.2 هزار میلیارد ریال به صورت یکجا و نقد یا نقد و اقساط و با شرایط 30 درصد نقد، مابقی اقساط 2 ساله با نرخ 15 درصد به فروش می­رود.
 
این بلوک به قیمت پایه هر سهم 2 میلیارد و 516 میلیون و 659 هزارو 599 ریال توسط سازمان خصوصی سازی و به وکالت از شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی شهری ایران در بازار سوم عرضه می­شود.
 
همچنین سازمان خصوصی سازی یک شنبه 2 آذر، 228 میلیون و 622 هزار و 900 سهم معادل 20 درصد سهام شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی را به قیمت پایه هر سهم 102 هزار و 405 ریال روی میز فروش بازار سوم می­گذارد.
 
این بلوک در حالی با شرایط یکجا یا نقد و اقساط و به صورت 10 درصد نقد مابقی اقساط 8 ساله و نرخ 15 درصد به فروش می­رود که در حال حاضر به وزارت جهاد کشاورزی تعلق دارد.
 
افزون بر این، در جریان معاملات امروز 154 میلیون اوراق به ارزش 1.3 هزار میلیارد ریال از سوی سهامداران جابه جا شد و آیفکس با 0.25 واحد رشد به رقم 865.07 واحد صعود کرد.
 
گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی هم با خرید و فروش 70 میلیارد ریال سهم از بیشترین ارزش مبادلات برخوردار شد.
 
همچنین در بازار اوراق با درآمد ثابت، بیشترین حجم معاملات به مبادله 80 هزار و 220 ورقه اوراق مشارکت نارنجستان تعلق داشت.
 
طبق پیام ناظر بازار، نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی فوق العاده صاحبان سهام روز شنبه 17 آبان و نرسیدن به حد نصاب قانونی، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 5 درصد، معامله شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، شهری ، بهسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار