معاون سازمان استاندارد :

" اصالت سنجي کالاها "رويکردي مهم است

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه روش های تولید تقلبی و جعل استاندارد در بخش تولید متنوع تر شده است ، گفت : ما در رویکرد جدید به دنبال تایید اصالت کالاها مطابق استانداردهای ملی و بین المللی هستیم و غیر از این موارد جعلی محسوب می شود.

به گزارش گروه‌ اقتصادی باشگاه خبرنگاران‌؛ حید مرندی مقدم  اظهار داشت : هر نوع روش غیر استاندارد و جعلی که کشف و برخورد شود ، بازهم متخلفان ، استاندارد را دور می زنند و شیوه تازه ای کشف می کنند اما در رویکرد اصالت سنجی کالاها فقط کالا های دارای استاندارد ؛ تایید می شود و بقیه هم غیراستاندارد محسوب خواهد شد و به جای اینکه کالای تقلبی کشف و اعلام شود ، کالاهای دارای اصاالت و سالم معرفی می شود.

وی گفت : استاندارد سازی و افزایش کیفیت محصولات داخلی از مهم ترین اولویت های راهیابی به بازارهای جهانی است و همه سازمان ها و واحدهای تولید باید تلاش کنند که بالاترین تراز استاندارد ملی و جهانی رعایت شود.

مرندی مقدم در گفتگو با رادیو اقتصاد در باره ممنوعیت استفاده از خمیرمرغ در تولید فراورده های گوشتی هم گفت : این ممنوعیت از سه سال پیش اعمال می شود و وزارت بهداشت نیز همراهی می کند.

وی ادامه داد: تولید در محیط های غیر بهداشتی و حتی استفاده از اجزای حرام سبب شد این ممنوعیت تشدید شود.

وحید مرندی مقدم گفت : در سال 1391 از بازار فرآورده‌های گوشتی بالغ بر هزار نمومنه‌گیری انجام شد که در این نمونه‌ها از بیش از 350 واحد تولیدی در 288 مورد از بافت‌های غیرمجاز در تولید محصول استفاده شده بود که با آنها برخورد شد.

به گفته وی بار میکروبی خمیر مرغ بسیار بالاست و تا زمان حمل آن به کارخانه‌های فرآورده های گوشتی امکان بروز هرگونه آلودگی در این محصول وجود دارد به همین دلیل استفاده از آن در تولید سوسیس و کالباس ممنوع شده است. شاید در دنیا از خمیر مرغ در تولید فرآورده های گوشتی استفاده شود اما در دنیا فرآیند تولید بسیار پیشرفته است اما در ایران چنین چیزی وجود ندارد.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت : وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو با نظر سازمان استاندارد همراهی و استفاده از خمیر مرغ در تولید فراورده های گوشتی را ممنوع اعلام کردند.
برچسب ها: استاندارد ، کالا ، تقلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار