سرازیر شدن میلیون‌ها دلار پول به سمت ورزش کریکت

کریکت به عنوان یکی از محبوبترین ورزش‌های جهان با افزایش بودجه راه به سوی رقابت با فوتبال باز کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از یاهو اسپرت، کریکت در فهرست 10 ورزش پرطرفدار جهان قرار دارد.

فدراسیون جهانی کریکت قصد دارد برای هر چه جذاب‌تر شدن این رقابتها بودجه بیشتری وارد ورزش کریکت کند که در اولین گام به مبلغ جایزه قهرمانی جام جهانی کریکت در سال 2015 بالغ بر 20 درصد افزوده شده است.

رقابتهای جام جهانی کریکت در سال آینده به میزبانی مشترک استرالیا و نیوزلند برگزار می‌شود و جایزه تیم قهرمانی به 3 میلیون و 975 هزار دلار (معادل 3 میلیون و 180 هزار یورو) افزایش یافته است البته اگر تیم قهرمان تا رسیدن به این عنوان بتواند بدون شکست باقی بماند جایزه آنان می‌تواند تا بیش از 4 میلیون دلار هم افزایش یابد.

در بیانیه فدراسیون جهانی کریکت آمده: کل بودجه در نظر گرفته شده برای اعطای جایزه به تیم‌های اول تا سوم بازیهای جام جهانی 10 میلیون دلار است که 20 درصد نسبت به جوایز سال 2011 افزایش یافته است.

قرار است در جام جهانی سال 2015 به تیم دوم یک میلیون و 750 هزار دلار و به تیم سوم 600 هزار دلار جایزه داده می‌شود تیم چهارم فقط 300 هزار دلار به عنوان پاداش دریافت خواهد کرد.

جام جهانی کریکت از 14 فوریه تا 29 مارس برگزار می شود و قرار است در تمامی 49 مسابقه انجام شده از سیستم بازبینی فیلم مسابقه استفاده شود.

جام جهانی بعدی در سال 2019 و به میزبانی کشور بنگلادش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: میلیونها ، دلار ، کریکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار