تقویم تاریخ در آینه ورزشی؛

فوتبالیست‌های برزیلی با دریافت 3 گل مغلوب سرخ‌پوشان ایرانی شدند

امروز چهارشنبه 21 آبان 1393 هجری شمسی برابر با 18 محرم 1436 هجری قمری و 12 نوامبر 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 66 سال پیش در چنین روزی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی ایران در دسته سنگین وزن لئون‌ کورکچیان‌ با بلند کردن 312.500 گرم وزنه در مجموع اول و ابراهیم شربیانلو‌ دوم شد.
 
57 سال پیش در چنین روزی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان 1957 تهران در دسته‌ میان سنگین، ارگادی‌ از شوروی با بلند کردن 470 کیلوگرم وزنه در مجموع، 10 کیلو گرم رکورد جهان را افزایش داد و قهرمان شد.
 
محمدحسین رهنوردی از ایران با بلند کردن 440 کیلو گرم وزنه در مجموع به مقام دوم رسید و  او نیز 10 کیلوگرم بر رکود ایران افزود.
 
 47 سال پیش در چنین روزی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کارگران ایران با شرکت 187 کشتی‌گیر در تهران برگزار شد حضور کشتی گیران برجسته‌ای چون قاسم جعفری،‌ ابراهیم جوادی، بنی‌اله قاضی، نعمت‌ میرهادی،‌حسین حیدری، پرویز امدادی،‌ فیروز علیزاده، محمود دهدشت، اسماعیل‌ ابرقویی، مرتضی علی نقیان، حسین معاونیان به این مسابقات اهمیت خاص بخشیده بود.
 
 در 52 کیلوگرم ابراهیم جوادی از برق تهران، در 57 کیلوگرم حسین حیدری از ایران خودرو در 63 کیلوگرم، نریمان ولایی از برق تهران در 70 کیلوگرم، کریم روشنی از کارخانه لوله سازی در 78 کیلو‌گرم، اسماعیل ابرقویی از سازمان آب در 87 کیلو‌گرم، خسرو ابریشمی در 97 کیلوگرم، شاهین بهزادی از ایران خودرو در 97+ کیلوگرم و ناصر رحیمی از سازمان آب اول شد.
 
در رده‌بندی تیمی: تیم ایر‌ان با 26 امتیاز اول‌، سازمان آب با 24 امتیاز دوم و برق با 23.5 امتیاز سوم شد.
 
45 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال استوا بخارست رومانی در برابر تیم امید تهران قرار گرفت و سه بر یک تیم فوتبال امید تهران را شکست داد این مسابقات در تنها ورزشگاه آنهنگام‌ برگزار شد و تنها گل فوتبال امید تهران را پرویز میرزاحسن‌ در دقیقه 52 زد.
 
بازیکنان تیم امید تهران در این دیدار عبارت بودند از عابدینی، عبدالهی، محمدی‌ کنگرانی، فرزامی، مناجاتی، آشتیانی، یوسف‌زاده، میرزاحسن، فتاحی‌ باباخانلو ، شیرازی.
 
44 سال پیش در چنین روزی مسابقات بسکتبال قهرمانی ارتش‌های جهان در تهران به پایان رسید. در این مسابقات 7 تیم از کشورهای آمریکا، پاکستان،‌ یونان،‌ ایتالیا از برزیل، ترکیه و ایران حضور داشتند.
 
تیم آمریکا با 6 برد اول، ایتالیا با 5 برد و یک باخت دوم، یونان با 4 برد و 2 باخت سوم، ترکیه با 3 برد و سه باخت چهارم و ایران با دو برد و چهار باخت پنجم شد.
 
در تیم ملی بسکتبال ایران مسعود ماه تابانی، رضا مشحون، سعید خلخالی، مجید کمالی، سروش نگهبان، اسماعیلی، شکریان، شیرازی، قره خوانی و دادخواه حضور داشتند.
 
43 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال پرسپولیس تهران در برابر تیم فوتبال بن سوسون برزیل قرار گرفت و با نتیجه 3 بریک آن تیم را شکست داد. این مسابقه در ورزشگاه امجدیه و در حضور 30 هزار تماشاگر برگزار شد. در این دیدار همایون بهزادی در 23 و رضا وطن‌خواه در دقایق 60 و 65 برای پرسپولیس گل زدند.
 
بازیکنان تیم پرسپولیس در این دیدار عبارت بودند از طاووسی، آشتیانی، محمدی، بیوک وطن خواه، معینی، سلیمانی، خوردین، پروین، ایران پاک، شاهرخی، بهزادی و رضا وطن خواه.
 
35 سال پیش در چنین روزی رقابت‌های والیبال قهرمانی ایران در تالار شهید شیرودی تهران به پایان رسید. در دیدار نهایی این رقابت‌ها دو تیم تبریز و تهران برابر هم قرار گرفتند که در پایان تیم والیبال تهران سه بر یک حریف خود را شکست داد و عنوان نخست رقابت‌های قهرمانی والیبال ایران را به دست آورد.

در سال 1961 در چنین روزی نادیا کومانچی، ستاره ژیمناستیک رومانی متولد شد. وی که در بازی‌های المپیک 1976 مونترال سه نشان طلا گرفت اولین ورزشکا زن در تاریخ رقابت‌های ژیمناستیک المپیک است که به امتیاز کامل 10 رسید.
 
نادیا کومانچی که در بازی‌های المپیک 1980 مسکو دو نشان طلا گرفت یکی از بهترین ورزشکاران تاریخ ژیمناستیک به شمار می‌آید. وی در سال 2000 به عنوان یکی از ژیمناست‌های برتر قرن 20 معرفی شد.
 
کومانچی در رقابت‌های قهرمانی جهان در سال 1978- 1979 به یک طلا و 2 نقره رسید.
 
در سال 1961 در چنین روزی انزو فرانچسکولی ستاره فوتبال اروگوئه در شهر مونته ویدیو متولد شد. وی که در نقش هافبک هجومی بازی می‌کرد به لقب پنس معروف بود.
 
فرانچسکولی در رده باشگاهی طی سال‌های 1980-1997 در تیم‌های گوناگونی بازی کرده است. وی طی سال‌های 1982-1997 در 73 بازی برای تیم ملی اروگوئه 17 گل زد.
 
در سال 1362 در چنین روزی قرعه کشی مرحله انتخابی جام جهانی فوتبال 1986 مکزیک انجام شد و طی آن تیم ملی کشورمان در گروه دوم این رقابت‌ها با تیم‌های بحرین و یمن جنوبی هم گروه شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تقویم ، تاریخ ، آینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار