فرود کاوشگر رزتا بر روی يک ستاره دنباله دار + تصاویر

کاوشگر رزتا قرار است برای نخستين بار بر روی ستاره دنباله دار فرود بيايد. با گذشت ده سال از آغاز سفرهای بين سياره ای و شش ميليارد کيلومتر مسافت طی شده، اين بار قرار است برای نخستين بار فضاپيمايی بر سطح يک ستاره دنباله دار فرود بيايد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛امروز روبات جستجوگری که ابعادی به اندازه یک فریزر دارد از کاوشگر اروپایی رزتا جدا خواهد شد تا بر روی ستاره دنباله دار پی 67 فرود بیاید.این فرود دشوار است زیرا این ستاره دنباله دار غول پیکر با قطر چهار کیلومتر با سرعت شصت و پنج هزار کیلومتر در ساعت در حرکت است. روبات جستجوگر به محض فرود و جای گیری بر روی ستاره دنباله دار ماموریت خود را که تجزیه ترکیبات اورگانیک این دنباله دار است آغاز می کند. این تحقیقات تا روزهای آینده موجب جمع آوری  اطلاعاتی ارزشمند  در مورد دنباله دارها خواهد شد.


دنباله دارها اجزای اولیه منظومه شمسی محسوب می شوند.یان رایت استاد دانشگاه آزاد انگلیس می گوید ما می خواهیم آنچه را که در زمان شکل گیری منظومه شمسی و  سیاره ای مانند زمین رخ داده است بدانیم. به علاوه ما می خواهیم در مورد آغاز زندگی بر روی زمین بدانیم. بررسی یک ستاره دبناله دار از  نزدیک به ما اجازه بررسی هایی را می دهد که پیش از این به آن دسترسی نداشتیم.
در صورتی که این عملیات با موفقیت انجام شود گام جدیدی در اکتشافات فضایی محسوب می شود. 










اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ماهان
۲۱:۵۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
واااای . باور نکردنیه . خیییلی ممنون بابت سایت عالیتون . سپاس
Iran (Islamic Republic of)
يونس
۱۴:۰۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
بسيار عالي بود _اكه ميشه نتيجه نهايي اين برنامه فضايي رو برو روي سايتتون قرار بديد_باتشكر
آخرین اخبار