خندیدن تاثیرات روانی مثبتی در فرد ایجاد می‌کند

یک روان شناس گفت: خندیدن تاثیرات روانی و زیست‌ شناسی مثبتی در فرد ایجاد می‌کند.

 حسین‌ ابراهیمی مقدم روان‌شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: سازمان جهانی بهداشت برای اینکه مشخص کند فردی از سلامت روان‌ برخوردار است یا خیر یک معیار  ملاک ظاهری ( میزان خنده‌ای که فرد در طی شبانه‌ روزه دارد)را تعیین می‌کند.
 
ابرهیمی مقدم افزود: افرادی که بیشتر لبخند می‌زنند از سلامت بیشتری برخوردار هستند و این سلامت که از حالت‌های درونی فرد نشات می‌گیرد به وضعیت ظاهری آنان هم سرایت می‌کند.
 
وی اظهار داشت:کسانی که بیشتر لبخند می‌زنند نه تنها در روابط اجتماعی و عاطفی بلکه در کسب و کارشان موفق‌تر هستند  و معمولاند‌ درآمد و اعتبار بیشتر در بین افراد مختلف کسب می‌کنند.
 
 روان شناس اجتماعی افزود: لبخند زدن به روی طرف مقابل هم تاثیرات مثبت در پی دارد، و باعث می‌شود او از خلق خوی بهتری برخوردار شود، که این خود در فرد نتایج بهتری را در بر خواهد داشت.
 
 وی با اشاره به تاثیرات روانی و زیست شناسی لبخند، خاطر نشان کرد: لبخند میزان هموگلوبین‌ در خون را افزایش داده و منجر به افزایش اکسیژن در گردش خون، بهتر فکر کردن و کم تر خسته شدن  و در ادامه نتایجی از قبیل کم تر خطا کردن بیشتر موفق شدن و در نتیجه اعتماد به نفس را به همراه می‌آورد.

انتهای پیام/
برچسب ها: خنده ، تاثیر ، مثبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار