عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس؛

پرداخت نیمی از خسارت‌های بخش کشاورزی توسط بیمه محقق شده است

توکلی گفت: پرداخت ۵۰ درصد از خسارت‌های بخش کشاورزی در برنامه پنجم توسعه توسط بیمه محقق شده است و ما امیدواریم در سال جاری دولت نرخ بیمه محصولات کشاورزی در بودجه ۹۴ را لحاظ کند.

 محمدتقی توکلی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: در لایحه بودجه سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان به بخش بیمه محصولات کشاورزی اختصاص داده شد که این مبلغ به دلیل عدم تامین بودجه نتوانست درخواست و نیازهای کشاورزان را برآورده کند.  
 
وی در ادامه گفت: درخواست اولیه در لایحه بودجه سال گذشته جهت بیمه خسارت محصولات کشاورزی ۱۰۰۰ میلیارد تومان بود که به دلیل حساسیت‌های کمتر به این مسئله و عدم تخصیص بودجه امیدواریم در لایحه بودجه ۹۴ این مسئله تحقق یابد.  
 
*** مازاد شیر به شیرخشک تبدیل و صادر خواهد شد

 
توکلی با اشاره به اینکه قیمت شیر خام ۱۴۴۰ تومان شده و دولت با افزایش ۱۱ درصدی قیمت فرآورده‌های لبنی موافقت نکرده، تصریح کرد: در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی درصدد پرداخت یارانه و همچنین تبدیل مازاد شیر به شیرخشک جهت حمایت از تولیدکنندگان این محصول از طریق تعاونی‌های سراسر کشور است.  
 
وی با اشاره به اینکه کارخانه‌های صنایع لبنی شیر خام مرغوب را ۱۲۵۰ تومان خریداری می‌کنند، اضافه کرد: دولت قرار است با پرداخت یارانه از تولیدکنندگان حمایت کند.  
 
وی در پایان یادآور شد: دولت در تدوین بودجه سال آینده باید بیشتر به بخش ترویج و آموزش، حمایت از تامین نهاده‌ها، آبخیزداری و حمایت از تولید بپردازد تا ما شاهد افزایش بهره وری در بخش کشاورزی باشیم.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: پرداخت ، بیمه ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار