تابش

امامزادگان و بقاع متبرکه جزو میراث دینی مردم ایران است

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ و مرمت امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان میراثی جاودانه، دینی و ارزشی که مامن و پناهگاهی معنوی برای مردم محسوب می شود از اهمیت زیادی برخوردار است

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،  محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از طرح توسعه امامزاده قاسم ساغند در اردکان افزود: تشویق و افزایش مشارکت مردم در امور خیریه، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در زمره توصیه های دینی و از اهداف تعریف شده در سند چشم انداز اوقاف است.

وی، با اشاره به اینکه ائمه اطهار (ع) و خاندان آنان در نزد مردم ایران از جایگاه والایی برخوردار هستند، اظهار داشت: بقاع متبرکه از نظر مذهبی، فرهنگی و اجتماعی تاثیر بسزایی بین مردم و حتی کالبد شهری و روستایی دارد که می توان با برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت و تسهیل ارائه خدمات به زائرین در کنار اماکن مقدسه، از این قابلیت بهره کافی را در انتقال مفاهیم دینی، فرهنگی، توسعه و رونق منطقه برد.

تابش اضافه کرد: بقاع متبرکه و امامزادگان از لحاظ فرهنگی به عنوان کانون حفظ و انتقال باورهای دینی و مذهبی و از لحاظ تاریخی بازگو کننده هویت تاریخی و از لحاظ اجتماعی بازتاب دهنده اعتقادات و بافت زندگی مردم منظقه هستند.

وی ادامه داد: این بقاع متبرکه همچنین در تقویت نگرش توحیدی مردم و تداوم حس نزدیکی آنها به خداوند و ائمه اطهار (ع) نقش تاثیر گذاری خواهند داشت.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حفظ و مرمت امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان میراثی جاودانه، دینی و ارزشی که مامن و پناهگاهی معنوی برای مردم محسوب می شود از اهمیت زیادی برخوردار است که باید هویت و اصالت و محوریت بنای امامزاده با رعایت معماری ایرانی - اسلامی باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار