قم؛

راه اندازی بازیافت نخاله‌های ساختمانی در قم

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم بر لزوم استفاده مجدد از نخاله‌های ساختمانی در این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم ؛ محمود علی رکنی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم بیان کرد: نخاله‌های ساختمانی عبارت است از موادی که به شکل ناخواسته و تصادفی در عملیات ساخت‌وساز تولید می‌شود. این ضایعات شامل مصالح ساختمانی از قبیل عایق، میخ، سیم برق، میلگرد و همچنین  این ضایعات ممکن است دارای سرب، آزبست و یا سایر مواد خطرناک باشد.

وی جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی و پراکندگی پسماند ناشی از پر شدن مخازن، حفظ سیما و امنیت شهر و ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از هجوم زباله‌گردها را اهداف راه‌اندازی این سیستم بازیافت عنوان کرد.

وی گفت: قبلا نخاله هاي ساختماني توليد شده در سطح وسيعي از بيابانهاي اطراف شهر تخليه مي گرديد ، ولي از سال 81 تاكنون، در محل مخصوص  نخاله‌های ساختمانی با اقداماتی علمی مورد استفاده مجدد قرار می گیرند.

رکنی آسفالت، بتن، آجر، مصالح زیرسازی جاده‌ها و... را از جمله محصولات نهایی این سیستم بازیافت نخاله‌های ساختمانی بیان کرد.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم عنوان کرد: می‌توان حفره‌هایی را که ایجاد شده است را با تخلیه نخاله‌های ساختمانی پر و به این طریق ساختار فیزیکی آن‌ها را حفظ کرد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.