علی رغم انتقادات گسترده ای که شیخ نشین‌های حاشیه خلیج فارس و بویژه امیر نشین قطر، به خاطر حمایت از تروریسم و گروه های تروریستی با آن مواجه بوده است، ولی واقعیت ها، بر اصرار این دولتها بر تداوم شیوه خصمانه و ویرانگر خود، تاکید دارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ علی رغم انتقادات گسترده ای که شیخ نشین‌های حاشیه خلیج فارس و بویژه امیر نشین قطر، به خاطر حمایت از تروریسم و گروه های تروریستی چه در سوریه و چه عراق و یا دیگر کشورهای "غرب آسیا" با آن مواجه بوده است، ولی واقعیت ها، بر اصرار این دولتها بر تداوم شیوه ی خصمانه و ویرانگر خود، از طریق چشم پوشی آشکار و هدف دار از افراد و جریاناتی که این گروه های تروریستی را سرمایه گذاری می‌کنند و اعطای مصونیت قانونی به آنان، تاکید دارند.

در همین راستا، "دیوید کوهن" معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم، از دو تن از بزرگ ترین حامیان مالی گروه تروریستی "القاعده" که آزادانه در داخل شیخ نشین قطر می‌گردند، پرده برداشته است.

روزنامه "دیلی تلگراف"انگلیس به نقل از کوهن می نویسد: این دو شهروند قطری که از بزرگترین حامیان مالی گروه تروریستی "القاعده" به شمار می روند و اکنون، با آزادی کامل در دوحه به زندگی خود ادامه می‌دهند، محمد ترکی السبیعی و عبدالرحمن بن عمیر النعیمی نام دارند.

کوهن، پیش از این نیز فاش ساخته بود که قطر و کویت، در امور مربوط به سرمایه گذاری تروریسم، مسامحه می کنند، به نحوی که مقامات این دو کشور، به صورت عملی، هیچ اقدامی جهت جلوگیری از سیل اموالی که توسط افراد و موسسات داخلی خود به گروه های تروریستی اعطا می شود، انجام نداده اند و همچنین، مقامات قطری، هیچ اطلاعاتی در مورد سرنوشت سرمایه گذاران قطری که همدستی آنان در حمایت از تروریسم ثابت شده و نام آنها در لیست بین المللی تروریسم ،گنجانده شده، ارائه نداده است. در این لیست، نام السبیعی و النعیمی که ارتباط عمیقی با خاندان آل ثانی و حاکم قطر دارند، به چشم می خورد.

گزارش های پیشین، فاش ساخته اند که السبیعی قبلا از یکی از زندان های قطری به جرم حمایت مالی به "القاعده" آزاد شده بود و اکنون نیز، گروه های تروریستی حاضر در سوریه و عراق را سرمایه گذاری می کند؛ همچنین، مستنداتی وجود دارند که رابطه او با حامیان مالی گروهک تروریستی "خراسان" در سوریه را تائید می کند.

در راستای انتقادات روزافزون و درخواست جلوگیری از حمایت های مالی خلیجی به گروه های توریستی در سوریه و عراق، وزیر کشور پیشین انگلیس "دیوید بلانکیت" تاکید کرد که شیخ نشین های حاشیه ی خلیج فارس و در راس آن قطر، برخوردی منافقانه و دوگانه ای با تروریسم دارند و اشاره کرده است، علی رغم آنکه این دولت ها خود به ائتلاف بین المللی جهت مقابله با گروه تروریستی داعش پیوسته اند، ولی همچنان، چشم خود را بر حامیان گروه های تروریستی بسته اند و به آنها مصونیت کامل قانونی داده اند.

بلانکیت تاکید کرده است که شیخ نشین‌های حاشیه خلیج فارس، در اتخاذ اقدامات قاطع علیه شهروندان حامی تروریسم خود ناکام بوده اند و این دولت‌ها در واقع مسئول تداوم تروریسم در منطقه هستند.



انتهای پیام./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار