کرمانشاه؛

آزادسازی 58 زندانی جرایم غیرعمد در کرمانشاه

مدیرعامل ستاد دیه مردمی استان کرمانشاه گفت: طی 6 ماه نخست سال‌جاری کار آزادسازی 58 نفر از طریق این ستاد انجام شده که 49 نفر از آنان بدهی مربوط به دیه ناشی از تصادفات داشته و 9 نفر نیز بدهکار مادی بوده‌اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،بابک ترابی اظهار داشت: ستاد دیه مردمی با هدف کمک به زندانیان جرایم غیرعمد از سال 1380 تاکنون فعالیت خود را رسمأ در استان کرمانشاه آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه این ستاد در راستای اهداف خود از سال 88 تا پایان سال 92 کار آزادسازی یک‌هزار و 100 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را انجام داده است، افزود: بخشی از کار آزادسازی‌های زندانیان از طریق کمک‌های سفر مقام معظم رهبری به استان صورت گرفته است.

مدیرعامل ستاد دیه مردمی استان کرمانشاه تصریح کرد: بخش دیگری از کمک‌ها نیز از طریق معرفی به بانک‌های عامل برای دریافت وام بوده و صندوق تأمین خسارت‌های بدنی و گذشت شاکیان نیز منجر به آزادسازی تعداد مذکور زندانیان جرایم غیرعمد در استان شده است.

به گفته این مسئول، در حال حاضر 340 نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان کرمانشاه وجود دارد که عمده‌ترین علت حضور آن‌ها به بدهی‌های پرداخت دیه از طریق تصادفات و بدهکاری‌های مادی مربوط می‌شود.

ترابی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 140 فقره پرونده مربوط به جرایم غیر عمد به ستاد دیه مردمی استان وارد شده است، گفت: طی 6 ماه نخست سال‌جاری کار آزادسازی 58 نفر از طریق این ستاد انجام شده که 49 نفر از آنان بدهی مربوط به دیه ناشی از تصادفات داشته و 9 نفر نیز بدهکار مادی بوده‌اند.

وی یادآور شد: سال گذشته نیز 203 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد از طریق ستاد دیه مردمی استان کرمانشاه آزاد شدند که 69 نفر بدهکاری دیه بودند و 134 نفر بدهی مادی داشتند.

مدیرعامل ستاد دیه مردمی استان کرمانشاه بیان داشت: این ستاد طبق اساس‌نامه خود کار رسیدگی به 10 مورد جرایم غیرعمد مانند پرداخت دیه، نفقه، بدهی‌های مالی غیر کلاهبرداری، حوادث کارگاهی و قطع اشجار و... را بر عهده دارد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کرمانشاه ، زندانی ، دیه ، تصادف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.