در تدوین اطلس فرهنگی باید تمامی ابعاد فرهنگ در نظر گرفته شود که بتواند به مجموعه کاملی تبدیل شده و تاثیرات بسزایی را به دنبال داشته باشد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران سنندج،عبدالمحمد زاهدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با اشاره به تدوین اطلس فرهنگی کردستان گفت:تهیه اطلس فرهنگی اگر به درستی و در تمام استان‌ها انجام شود و به صورت یک اطلس کامل در کشور درآید می‌تواند در بسیاری از پیش بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی در دستگاه‌های فرهنگی موثر واقع شود.وی افزود: تدوین اطلس فرهنگی می‌تواند مبنایی برای برنامه‌ریزی فرهنگی باشد .

استاندار کردستان با تاکید بر این که در تدوین اطلس فرهنگی نباید صرفاً عناصر مثبت فرهنگی را در نظر گرفت، گفت: تمامی مولفه‌ها و عناصری که مثبت یا منفی در فرهنگ یک منطقه تاثیرگذار هستند باید با هم در نظر گرفته شوند و اگر عنصری منفی وجود داشته باشد که بتواند در فرهنگ تاثیر بگذارد باید در کنار عناصر مثبت در اطلس گنجانده شود.

وي همچنین با تاکید بر گنجانده شدن هنرهای بومی مانند صنایع دستی و بازی‌های محلی در اطلس فرهنگی استان گفت: فرهنگ یک موضوع تمام شدنی نیست و تاثیرات و زایش‌هایی دارد که این زایش‌های بعدی باید به‌طور مرتب در اطلس فرهنگی مورد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ش/ن
برچسب ها: سنندج ، اطلس ، فرهنگ ، ابعاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.