رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران:

برای نهادینه شدن قوانین جدید تعرفه‌ای، 2 تا 3 سال زمان لازم است

دکتر علی جعفریان گفت: مبنای کار جامعه پزشکی، ارائه خدمات پزشکی به مردم است و تعرفه‌های متناسب، تعادل و بالانس را بین ارائه‌دهندگان خدمت و گیرنده‌های خدمات برقرار می‌کند.

دکتر علی جعفریان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کار گروه‌های پزشکی، ارائه خدمات به مردم است و جامعه باید این ارائه خدمت را بگونه‌ای دریافت کنند که تشویق جامعه پزشکی در ارائه هرچه بهتر دانش و توانمندی‌شان را داشته باشد.

دکتر جعفریان ادامه داد: کتاب تعرفه‌های پزشکی، قدم بزرگی برای ایجاد فاصله منطقی و مناسب ایجاد کرده است و این در حالی است که سالیان طولانی غیر متعارف بودن خدمات، مشکلات عدیده‌ای از جمله معضل مطرود زیر میزی را ترویج داده بود.
و به طور کلی اگر معادل ریالی خدمت پزشکی با کیفیت و پیچیدگی یک خدمت، متناسب باشد، پدیده منفور زیرمیزی هم خود بخود برچیده می‌شود.

وی افزود: رفع اشکالات و نظارت بر اجرای کتاب جدید تعرفه‌ها،‌ زمانبر است و نمی توان توقع داشت به سرعت به هدف نهایی دست پیدا کنیم ولی می توان امیدوار بود، طی 2 – 3 سال آینده، با همراهی پزشکان جایگاه این کتاب و تعرفه‌های آن ، به ثبات مطلوب دست پیدا کند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار