"اکبر نبوی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"شیار143" فیلمی انسان شناسانه است

"نبوی"، منتقد گفت: فیلم سینمایی "143" فیلمی انسان شناسانه و قابل تقدیر در سینمای ایران است.

"اکبر نبوی" منتقد سینما در خصوص فیلم سینمایی "شیار143" به خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: فیلم سینمایی "شیار143" فیلمی بسیار شریف است که یکی از ویژگی‌های مثبت آن اشاره به پایداری ملی است، این فیلم که یک فیلم انسان شناسانه نسبتا موفق و شایسته دفاع مقدس که انتظار درونی یک مادر منتظر را به تصویر می‌کشد.
 
وی افزود: در این فیلم "مریلا زارعی" به خوبی توانسته نقش "الفت" را به گونه‌ای باورپذیر و تأثیرگذار ایفا کند و این هنر یک بازیگر است که در حرفه خود نسبت به هویت نقشش جدی برخورد کند.  

وی در مورد انتظار "الفت"  اظهار داشت: انتظار "الفت" در این فیلم انتظار زیبایی است و به نوعی می‌توان آن را انتظار  ما شیعیان نسبت به امام زمانمان (عج) نیز تصور کرد.   
 
نبوی در خصوص کارگردانی عنوان کرد: نرگس آبیار علاوه بر اینکه فیلم خوب و ارزشمندی را در ژانر دفاع مقدس کارگردانی کرده اما نسبت به شخصیت "الفت" باید به حماسه انتظار آن هم توجه می‌کرد، انتظاری که در آن حرکتی بالنده متولد شد و یک پویایی قابل تحسین، یک زایش جدید شخصیتی درون آن شکل می‌گرفت اما در مجموع فیلمی قابل دفاع است.   
 
این منتقد سینما در مورد بی‌قراری‌های این مادر تصریح کرد: ما در این فیلم تنها چشم انتظاری و بیقراری یک مادر را می‌بینیم که البته این چنین رفتارهایی قابل پذیرش است چون تمامی مادران به یک گونه رفتار نمی‌کنند.  

وی ادامه داد: انتظار داشتم شخصیت "الفت" مرحله به مرحله تغییر می‌کرد اما تغییرات این نقش از ابتدا تا پایان در یک ساعت بروز می‌کند.   
 
وی درخصوص سرشکستگی‌های این نقش بیان کرد: "الفت" یک مادر است که در مرحله اولیه عشق به فرزند است و نمی‌تواند دوری او را تحمل کند عشق ورزی الفت به گونه‌ای خام است چون عشق و عاشقی سیر و سلوک ویژه‌ای دارد باید شخصیت مادر از عشق مادری خود به تعالی می‌رسید.
 
وی خاطر نشان کرد: "فیلم سینمایی 143" فیلمی ارزشی و قابل تقدیر است و به عنوان دومین فیلم بلند نرگس آبیار فیلم خوبی در ژانر دفاع مقدس در سینمای ایران است.  


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار