روایت « پرده عشاق » در فرهنگ‌سرای مهر

ویژه‌ برنامه آیینی و مذهبی «پرده عشاق» به منظور تجلیلیکی از مفاخر حسینی شهر تهران، حاج سید محمد منتظری،ذاکر و مداح اهل‌بیت علیهم السلام،به همت فرهنگسرای مهر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبر نگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛سعید رنجبریان مدیر فرهنگی هنری منطقه نوزده با اعلام این مطلب گفت: معرفی و تکریم مفاخر حسینی، گسترش فضایل اخلاقی با تمرکز بر اخلاق عمومی، ایجاد بستر مناسب جهت بالا بردن معرفت عاشورایی، ایجاد فضا و شور مذهبی، ارتقای هویت محلی و مذهبی شهروندان و تقویت همبستگیاز جمله اهداف این ویژه برنامه است. 

وی افزود: مراسم «پرده عشاق » با حضور جمعی از مفاخر، پیر غلامان، خادمان ابا عبدالله الحسین (ع)، شخصیت‌های فرهنگی و مدیران شهری برگزار خواهد شد.

رئیس فرهنگ‌سرای مهر در ادامه به شرح برنامه‌ی « پرده عشاق » پرداخت و گفت: سخنرانی، بیان خاطرات، شعرخوانی عاشورایی، پخش نماهنگ، تعزیه خوانی، تصویرگری تجلیل شدگان از جمله برنامه‌هایی است که برای حضار اجرا خواهد شد.

رنجبریان تصریح کرد: این برنامه روز دوشنبه سوم آذرماه همزمان با اول ماه صفر در سالن استاد شهریار واقع در بوستان ولایت و پس از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این برنامه برای دومین سال متوالی در برخی از فرهنگ‌سراهای شهربرگزار می شود.

گفتنی است حاج سید محمد منتظری در 1335 در محله عباسی از محله های قدیمی جنوب تهران متولد شده اما اصلیتش اردبیلی است. او از کودکی به سفارش پدر بزرگ خود رو به مداحی و مرثیه خوانی اهل بیت(ع) آورده است و بیش از 40 سال است که به عنوان مداح و پیر غلام اهل بیت (ع) مشغول خادمی در هیات‌های مذهبی است.



انتهای پیام/

برچسب ها: تجلیل ، پیر غلام ، ذاکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار