رشت؛

تامین مصالح و اعتبارات ساخت سد شفارود در غرب گیلان

5 هزار تن مصالح و ماشین آلات فلزی سد شفارود از چین خریداری و وارد بنادر انزلی و عباس شده و در حال حمل به محل سد است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت : با گشایش اعتبار سد شفارود با فاينانس از طريق كشور چين امكان مبادله پول و انتقال تجهيزات و دستگاه های مورد نياز فراهم شده است.

سیف الله آقابیگی افزود: با حمایت دولت جمهوري اسلامي ايران و توجه وزارت نيرو به طرح سد شفارود ، بيش از یک هزار و 100 ميليارد ریال به عنوان سهم 15% و نيز 6 هزار و 400 ميليارد ریال فاينانس اين طرح تامین و تاكنون حدود 55 دستگاه ماشين آلات سنگين از كشور چين وارد ايران شده و 6 دستگاه ، از محموله های ترافيک سنگين شامل جرثقيل های 250 تنی از بندرعباس در مسير گيلان است و مابقی در گمرک انزلی در آستانه ترخيص و انتقال به طرح شفارود است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ماشین آلات 15 دستگاه در روزهای آینده به شفارود منتقل می شود، افزود : با گشایش اعتبار مورد نیاز این سد 15درصد سهم كارفرما به ميزان 500 ميليارد ريال با تلاش های مجدانه اين شركت و استانداری گیلان و همراهی مسئولان ارشد نظام از طريق صندوق توسعه ملی تأمين و واريز شده است .

مديرعامل شركت آب منطقه ای گيلان خاطر نشان کرد : اين سد ، بلندترين سد بتنی غلطكی ايران است که علاوه بر تامین آب آشامیدنی شهرستان های رضوانشهر و پره سر به ميزان هفت و نيم ميليون متر مكعب در سال ، انرژی برق آبی تولید و سيلاب های فصلی را کنترل می کند.

وی یادآور شد : اين طرح نخستين طرح در ايران اسلامی است كه از محل ما به التفاوت افزايش 6 درصدی اعتبارات صندوق توسعه ملی در دست اجراست که کل تعهدات مالی و منابع اعتباری آن تا پایان کار اجرایی سد شفارود و سایر اجزاء این طرح بزرگ تامین شده است .


انتهای پیام


برچسب ها: گیلان ، ساخت ، سد ، شفارود ، رشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.