نظر پیشکسوتان در خصوص هفتاد و نهمین دربی سرخابی‌ها

پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس پیش‌بینی و نظرات خود را در ارتباط با هفتاد و نهمین دربی سرخابی‌ها که قرار است امروز ساعت 18 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه  خبرنگاران،هفتاد و نهمین دربی سرخابی‌ها امروز ساعت 18 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

** پروین:دربی 79 هم مساوی خواهد شد/ برد 6گله بهترین خاطره‌ام را از دربی است

 پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص ارزیابی‌اش از دربی 79 سرخابی‌ها گفت:هر دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال برای اینکه در این بازی بسازند‌ با احتیاط بازی می‌کنند.
 
علی پروین در ادامه بیان کرد: به نظرم هر دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال برای نباختن به زمین مسابقه می‌آیند بر این اساس بازی دربی 79 هم مساوی خواهد شد.
 
پروین درباره وضعیت پرسپولیس در آستانه دربی 79 بیان کرد: وضعیت پرسپولیس‌  بد نیست‌ و روز به روز هم بهتر می‌شود بازیکنان پرسپولیس با اینکه حقوق آن چنانی نگرفتند اما تا الان عملکرد خوبی در لیگ برتر داشتند.
 
وی درباره برگ برنده یک تیم در دربی تصریح کرد: ارائه بازی خوب، ترسو بازی نکردن برگ برنده یک تیم در دربی سرخابی‌ها است.
 
پروین درباره اینکه قلعه‌نویی و درخشان تا الان مقابل حریفانشان‌ نباختند، تصریح کرد:‌ به طور حتم این دو مربی برای حفظ رکودشان‌ سیستم محتاطانه برای تیمشان در نظر می‌گیرند.
 
وی درباره تاثیر نبود کرار در بازی استقلال تصریح کرد: به طور حتم نبود کرار در عملکرد تیم استقلال تاثیر منفی می‌گذارد.
 
پروین در مورد بهترین و بدترین‌ خاطره از دربی بیان کرد: برد 6 گله بهترین خاطره‌ام از دربی است در یک بازی هم تماشاچی‌ها در زمین نشسته بودند که ما  1 بر صفر بازی را باختیم که بدترین خاطره‌ام از دربی است.
 
وی درباره نقش برخی از افراد در نتایج‌ دربی سرخابی‌ها گفت: این موضوع صحت ندارد همچنین تبانی در بازی‌های دربی غیر ممکن است.
 
وی در پایان درباره پیش بینی‌اش از نتیجه دربی 79 خاطر نشان کرد: به نظرم این بازی با نتیجه مساوی بدون گل به پایان می‌رسد.
 
**افجه‌ای:
امیدوارم مسائل غیر فوتبالی در دربی تاثیر گذار نباشد
 
 سخنگوی باشگاه استقلال در خصوص وضعیت تیم استقلال در آستانه دربی 79 گفت: شرایط تیم استقلال خوب است و بازیکنان آماده و قبراق آماده این بازی هستند.
 
 سید سعید افجه‌ای در ادامه بیان کرد: همه بازیکنان به جز محمد قاضی و جاسم کرار برای دربی 79 آماده هستند و مشکلی برای این بازی نداریم.
 
 افجه‌ای درباره اینکه  طلسم چهار تساوی متوالی دربی سرخابی‌ها شکسته می‌شود یا نه! بیان کرد: آنچه که در این بازی اهمیت دارد این است که هواداران هر دو تیم در چارچوب‌ اخلاق تیم‌شان را تشویق کنند همچنین امیدوارم تیم داوری برنده این بازی لقب بگیرد مسائل غیر فوتبالی هم در این بازی تاثیر گذار نباشد .
 
وی در ادامه بیان کرد: به هر حال بازیکنان ما تمام تلاششان را می‌کنند که برنده دربی 79 باشند و بازی با تساوی به پایان نرسد.
 
وی درباره وضعیت پاداش دربی 79 تصریح کرد: پاداش ویژه‌ای برای این بازی در نظر گرفتیم با توجه به اهمیت بازی دربی، مساوی و بازی خوب و  تماشاگر پسند هم پاداش دارد .
 
سخنگوی باشگاه استقلال در مورد شایعه برکناری امیر قلعه‌نویی بعد از بازی دربی تصریح کرد: این موضوع هیچ وقت جلسات در هیات مدیره استقلال مطرح نشده است همچنین قلعه‌نویی منتخب اعضای هیات مدیره مورد حمایت همه اعضا هم است با توجه به مصدومان و محرومان تیم استقلال، عملکرد قلعه‌نویی تا الان مناسب بوده است.
 
 وی در ادامه تصریح کرد: ما به خاطر نتیجه یک بازی سرمربی تیم‌مان را برکنار نمی‌کنیم و برنامه‌ای هم برای تعویض سرمربی‌مان نداریم.
 
افجه‌ای درباره شایعه جذب سعید دقیقی در نیم فصل دوم عنوان کرد: مطرح کردن این موضوع حرفه ای نیست چرا که در چهارچوب مقررات نیست .
 
مسئولان دو باشگاه صحبتی در این خصوص انجام ندادند همچنین قلعه‌نویی قرار است بعد از پایان نیم فصل لیست بازیکنان مورد نیاز را به باشگاه اعلام کند تا آنها را به خدمت بگیریم.
 
وی در پایان درباره پیش‌بینی‌‌اش از نتیجه دربی 79 خاطر نشان کرد: امیدوارم استقلال برنده بازی دربی 79 باشد .
 
**جعفر کاشانی:  هر تیمی که اخلاق را رعایت کند، برنده دربی است
 
 عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در خصوص ارزیابی‌اش از بازی دربی 79 گفت: بازی دربی همواره از حساسیت‌ خاصی برخوردار بوده است و دربی 79 هم از این نتیجه مستثنی‌نیست.
 
 جعفر کاشانی در ادامه بیان کرد: به هر حال امیدوارم یک بازی خوب از ستاره‌های بی مانند فوتبال کشورمان در دربی 79 مشاهده کنیم.

وی درباره اینکه طلسم تساوی‌های متوالی دربی سرخابی‌ها در این بازی شکسته می‌شود یا نه، بیان کرد: برد و باخت در این بازی مهم نیست.  آنچه اهمیت دارد این است که هر دو تیم در شان شخصیت و فرهنگشان بازی کنند.
 
این کارشناس درباره برگ برنده یک تیم در دربی 79 عنوان کرد: هر تیمی که از موقعیت‌ها بهتر استفاده کند برنده دربی است. همچنین هر تیمی که اخلاق را رعایت کند برنده واقعی دربی است.
 
وی درباره انتخابش به عنوان عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: من برای خدمت به باشگاه پرسپولیس این سمت را قبول کردم و همچنین باشگاه پرسپولیس متعلق به همه کسانی است که در ارتقای این باشگاه سهیم باشند.
 
کاشانی در ادامه بیان کرد: عنوان به آدم شخصیت نمی‌دهد بلکه عملکرد باید تاثیر گذار باشد.

وی در پایان درباره پیش بینی‌اش از دربی سرخابی‌ها خاطر نشان کرد: امیدوارم نتیجه‌ای حاصل شود که تماشاگران هر دو تیم با رضایت ورزشگاه را ترک کنند.
 
** جباری: قلعه نویی و مظلومی کدورت‌ها را کنار بگذارند /در بدترین شرایط هم استقلال می‌برد

پیشکسوت استقلال گفت: بهتر است قلعه‌نویی و مظلومی‌ کدورت‌ها را کنار بگذارند. فردا همه چیز به شرایط بازیکنان هر دو تیم بستگی دارد و حساسیت‌ را خود بازیکنان به وجود می آورند و باید سرخابی ها هواداران را راضی به خانه هایشان بفرستند. هر چند استقلال مصدوم و مجروح دارد اما من به عنوان یک کسی که زندگی‌اش را در این تیم سپری کرده شانس برد را به تیم خود می دهم .
 
جباری تاکید کرد: شب گذشته قلعه‌نویی و پرویز مظلومی، کدورت را کنار گذاشته و با یکدیگر آشتی کردند و بهتر است این دو نفر را به طور قطع به فکر دوستی‌شان باشند چون آن‌ها از خانواده استقلال هستند.
 
**بیانی:‌مظلومی واقعا مظلوم بود /از لحاظ روحی و تیمی یک سر و گردن بالاتریم

آنالیزور استقلال گفت: دربی 79 از حساسیت بالایی برخوردار است و ما از پرسپولیس یک سر و گردن بالاتر هستیم و بی شک شرایط بهتری برای برد پرسپولیس داریم و آمادگی که ملی پوشان ما دارند سه امتیاز حساس این دیدار را کسب خواهیم کرد.

وی افزود:‌واقعا حیف است وقتی عزیزانی مثل غلامحسین مظلومی که مظلومانه زندگی می‌کند در امر ورزشی کوچکترین اهانتی به کسی نکرده باشد قدرش را نمی‌دانیم و پس از فوت این عزیزان یادشان می‌افتیم. مظلومی کسی بود که حتی در بستر بیماری هم به پیراهن استقلال بوسه می‌زد.
 
**سرژیک تیموریان: آرزویم برد استقلال با گل آندرانیک است /دو تیم سرخابی نیاز به سه امتیاز این بازی دارند
استقلال سه امتیاز برای کورس قهرمانی و پرسپولیس برای رهایی یافتن از نیمه جدول، می خواهد.
 
سرژیک تیموریان بازیکن استقلال اسبق تیم استقلال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران بیان کرد:‌این دربی همانند گذشته حساسیت خاص خود را دارد و همه در انتظار بازی جوانمردانه‌اند و نتیجه‌اش مثل تمامی مسابقات سه امتیاز است اما در حال حاضر دو تیم شرایط خوبی ندارند و همین باعث شده تا حساسیت  این دیدار بیشتر شود و امیدواریم طرفداران استقلال و پرسپولیس از آن لذت ببرند.
 
تیموریان در مورد حساسیت این بازی اظهار داشت:‌هر دو تیم نیاز به برد دارند، پرسپولیس برای جدا شدن از نیمه جدول و استقلال برای در کورس قهرمانی ماندن سه امتیاز این بازی را می خواهند.
 
در پایان بازیکن سابق آبی پوشان پایتخت گفت: آرزو می‌کنم استقلال با گل آندرانیک به پیروزی برسد و مردم از دربی لذت ببرند.
 
*پاشازاده: سرخابی‌ها برای نباختن به زمین مسابقه می روند / نبود کرار قدرت تهاجمی استقلال را کاهش می دهد

پیشکوست تیم فوتبال استقلال درباره ارزیابی‌اش از وضعیت سرخابی‌ها در آستانه دربی79 گفت: شرایط دو تیم قبل از دربی مساوری است و هیچ کدام وضعیت بهتری ندارند.
 
 به طور حتم هر دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس محتاط وارد زمین مسابقه می‌شوند و بازی را کنترل می کنند تا اول نبازند و بعد اگر توانستند گل بزنند.
 
پاشازاده درباره حساسیت بازی روی عملکرد سرخابی‌ها تاثیرگذار است یا نه، بیان کرد:‌به طور حتم حساسیت دربی روی عملکرد دو تیم تأثیرگذار است. به هر حال امیدوارم هر دو تیم تحت تأثیر جو بازی قرار نگیرند و بازی خوبی را ارائه دهند. اگر دو تیم برای برد به زمین مسابقه بیایند، آن وقت وضعیت فرق می‌کند.
 
وی درباره‌ی شانس استقلال برای برد بازی دربی تصریح کرد: مشکلات استقلال نسبت به پرسپولیس کمتر است. با این شرایط برد استقلال در این بازی محتمل‌تر از پرسپولیس است.
 
پیشکسوت استقلال درباره برگ برنده یک تیم در دربی، تصریح کرد: یک تیم برای موفقیت نباید احساسی عمل کند و از شانسی که برای گل زدن به دست می‌آورد، استفاده کند.
 
پاشازاده درباره این که طلسم چهار تساوی متوالی دربی شکسته می‌شود یا نه، عنوان کرد: به طور حتم این طلسم شکسته می‌شود، اما نتیجه فوتبال را نمی‌شود از الآن پیش‌بینی کرد.
 
وی درباره تأثیر نبود کرار در این بازی بیان کرد: طبق آمار، هر وقت کرار در زمین مسابقه نبوده، استقلال کمتر حمله کرده است. همچنین نبود قاضی هم در این بازی تأثیرگذار خواهد بود.


**حلالی: تمرکز و آرامش برگ برنده یک تیم در دربی است
 
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص وضعیت سرخابی‌ها در آستانه دربی 79 گفت: هر دو تیم شرایط ایده‌آلی ندارند، اما وضعیت استقلال از لحاظ مدیریتی نسبت به پرسپولیس بهتر است.
 
اسماعیل حلالی در ادامه بیان کرد: به هر حال شرایط دو تیم در جدول به صورتی است که هر دو تیم برای برد به زمین مسابقه می‌آیند. امیدوارم که به خاطر نیاز هر دو تیم به 3 امتیاز، بازی خوبی روز یکشنبه شاهد باشیم.
 
حلالی درباره حساسیت بازی روی عملکرد دو تیم تأثیرگذار است یا نه، تصریح کرد: حساسیت این بازی روی عملکرد سرخابی‌ها تأثیرگذار است. در طول هفته آن قدر صحبت از دربی می‌شود که ذهن بازیکنان پر می‌شود. بر این اساس بازیکنان هر دو تیم بازی خوبی نمی‌توانند انجام دهند.
 
وی درباره شانس پرسپولیس برای بردن بازی دربی 79 گفت: تیم پرسپولیس تا الآن عملکرد مناسبی نداشته، اما امیدوارم در بازی دربی بتواند برنده از زمین مسابقه خارج شود.
 
حلالی در مورد برگ برنده یک تیم در دربی بیان کرد: استفاده از تک موقعیت‌ها، تمرکز بالا و آرامش بیشتر برگ برنده یک تیم در دربی است.
 
حلالی درباره این که طلسم چهار تساوی دربی سرخابی‌ها شکسته می‌شود یا نه، عنوان کرد: فکر نکنم که این اتفاق بیافتد اما به نظرم این بازی با تساوی پرگل به پایان می‌رسد.
 
وی درباره بهترین خاطره‌اش از دربی سرخابی‌ها عنوان کرد: یک بازی بود که ما از استقلال یک گل عقب بودیم، من از خدا خواستم که این بازی را نبازیم که 10 ثانیه بعد از دعایم، علی کریمی گل زد و بازی مساوی شد.
 
 
**قلیچ: یک بازی کسل‌کننده دیگر شاهد خواهیم بود / سیستم محتاطانه دستور کار هر دو مربی است
 
پیشکسوت تیم پرسپولیس در خصوص ارزیابی‌اش از بازی دربی سرخابی‌ها گفت: مربیان این دو تیم موقعیت‌شان در خطر است بر این اساس سیستم محتاطانه برای تیم‌شان در نظر خواهد گرفت.
 
وی در ادامه گفت: بازی‌های دربی هیچ کدام تماشاگر پسند نیست و هیچ اهمیتی به هواداران تیم‌ها داده نمی‌شود، بلکه دو تیم به میدان می‌آیند تا فقط مقابل همدیگر نبازند.
 
پیشکسوت تیم پرسپولیس در مورد وضعیت دو تیم سرخابی در آستانه دربی بیان کرد: از لحاظ بازیکن استقلال شرایط بهتری نسبت به پرسپولیس دارد و تعداد بازیکن با استعداد در استقلال زیاد است ولی در کل به نظرم این بازی گلی نخواهد داشت.
 
وی در خصوص نبود کرار روی عملکرد استقلال تأثیرگذار است یا نه، بیان کرد: کرار یک هافبک بازی ساز است و به درد استقلال می‌خورد و به طور حتم نبود این بازیکن برای استقلال احساس خواهد شد.
 
وی در مورد پیش بینی‌اش از نتیجه بازی دربی 79 گفت: صدر در صد این بازی مساوی است چرا که هر دو تیم موقعیت‌شان در خطر است و بهترین راه حل برای ماندن این دو مربی نباختن دربی است به هر حال یک بازی کسل‌کننده دیگر هم فردا شاهد خواهیم بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد:با اینکه بازی دربی 79 در یک روز غیر تعطیل برگزار می‌شود اما مطمئن هستم  صد هزار تماشاچی به استادیوم آزادی خواهند آمد و تیم محبوبشان را تشویق خواهند کرد.
 
**دین محمدی: پروین و پور حیدری از دربی‌بازان قهار بودند / دوست دارم استقلال برنده شود
 
پیشکسوت‌ باشگاه استقلال گفت: دربی 79 تقابل دو مربی خواهد بود که هیچکدام در دربی‌های قبلی نباخته‌اند ولی امیدوارم اگر قرار است مساوی شود با گل‌ مساوی گردد تا جذابیت دربی زیاد شده و مردم نیز با فوتبال آشتی کنند.
 
دین محمدی تصریح کرد: ما در دربی‌های زمان خود برای برد می جنگیدیم و برای رسیدن به این هدف در زمین بازی با هم مبارزه می‌کردیم البته بیرون از زمین مسابقه با هم دوست بودیم.
 
پیشکسوت باشگاه استقلال در خصوص متخصصین دربی‌ گفت: علی پروین و منصور پور‌حیدری یک دربی باز قهار بودند و می دانستند چه کسی و برای چه پستی در دربی‌ مناسب است و همچنین شناخت باعث جذابیت دربی و ازدیاد ورود مردم به ورزشگاه می شد که گاها‌ به 120 هزار نفر می‌رسید.
 
دین محمدی در پایان ضمن پیش‌بینی دربی خاطر نشان کرد: من دوست دارم برنده داشته باشد و امیدوارم که استقلال برنده بازی شود ولی در هر حال امیدوارم که بازی خوب و جذاب و تماشاگر پسندی را ببینیم و از فوتبال دربی لذت ببریم.
 
**پایان رافت:  6 گل پرسپولیس و 4 گل استقلال یک رویداد تکرار نشدنی/امیدوارم دربی 79 برنده داشته باشد

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: با توجه به سابقه دربی‌ها هر تیمی که شرایط روحی ، روانی مناسب را داشته باشد می‌تواند برنده این دربی باشد و من از همه بازیکنان می خواهم که به عشق هواداران بازی کنند.
 
وی در ادامه افزود: درست است که دو مربی در دربی‌ها باختی‌را متحمل نشده‌اند و شایستگی بازیکنان هم بالاست ولی اگر بخواهند می توانند یک دربی خوب و تماشاگر پسند را بازی کنند.
 
رافت ادامه داد: باید عنوان کنم هر تیمی که از شرایط جدولی مناسبی برخوردار بوده بطور حتم به مشکل برخورده است ولی اگر قرار است این بازی به تساوی برسد با زدن گل باشد نه صفر – صفر.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با توجه به بازی کردن در دربی‌های متفاوت تصریح کرد: 6 گل پرسپولیس و 4 گل استقلال یک رویداد بود و من امیدوارم بازهم تکرار شود.  همه دربی های ما خاطره است . من در دربی اول استرس داشتم و حتی آن دربی مشهور که با برومند دچار مشکل شدم هنوز بر سر زبان‌هاست.
 
اکنون با برومند دوست صمیمی هستیم و آن دربی هم در نوع خود یک خاطره بود که به خاطرات دربی پیوست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم که شاهد یک دربی خوب، زیبا و تماشاگر پسند باشیم و در پایان خواهان برد یکی از دو تیم یا مساوی با گل هستم.
 
** محرمی: دربی 79 شش امتیازی است 

پییشکسوت تیم پرسپولیس گفت: دربی 79 به خاطر حساسیت وضعیت دو تیم در لیگ یک بازی 6 امتیازی به حساب می‌آید. 

وی افزود: این بازی به دلیل آنکه در بازی‌های بعدی دو تیم تأثیر بسیار دارد از این لحاظ برای مربیان هم اهمیت ویژه‌ای دارد. 

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: به خاطر نتایجی که دربی‌های قبل رقم خورد همه انتظار دارند این بازی هم با نتیجه مساوی به پایان برسد ولی به نظرم این بازی حتما برنده خواهد داشت.  
 
وی در خصوص نباختن قلعه‌نوعی و درخشان مقابل حریفان‌شان افزود: البته با توجه به شرایطی که پرسپولیس دارد درخشان بازی هجومی ارائه خواهد داد و برای برد به میدان می‌آید ولی قلعه نوعی بیشتر برای ‌نباختن تیمش را اداره خواهد کرد. 
 
** برومند: تساوی در این دربی، برای  استقلال همانند باخت  است

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در خصوص دربی سرخابی‌ها گفت: این دربی باید به نفع  استقلال تمام شود و اگر بازی با نتیجه تساوی به پایان برسد، استقلال در این میان بازنده میدان است. این دربی باید پرگل باشد و بازی به نفع استقلال  پایان پذیرد.
 
وی ادامه داد: نیمه اول خیلی مهم  و تعیین کننده است و همه بازیکنان باید بازی را در نیمه اول جدی بگیرند این دربی با سایر دربی‌ها متفاوت است.  در دربی‌های اخیر هنرمندان می‌آمدند، تبلیغ می‌کردند تا مردم به تماشای بازی بیایند که خیلی تاسف بار است؛ در حالی که در گذشته ستاره ها و بازیکنان خوب جذب کننده تماشاچی بودند.
 
کارشناس فوتبال در مورد وضعیت دو تیم تصریح کرد: هر دو تیم در بازی‌های اخیر به نتایج تساوی دست پیدا کردند و وضعیت خاصی ندارند ولی  استقلال از لحاظ نفرات و بازیکنان در شرایط بهتری قرار دارد.
 
وی در مورد محتاطانه عمل کردن قلعه‌نویی و درخشان گفت: تیم ها نباید محتاطانه بازی کنند و فقط مهم این است که به میدان بیایند ولی نبازند.
 
برومند در خصوص بازیکنان کلیدی این دو تیم گفت: بازیکن کلیدی ندارند، اما تا حدودی آرش برهانی از بازیکنان موثر است.
 
وی در خصوص حضور نداشتن جاسم کرار و عباس‌زاده در این دربی بیان کرد: عدم حضور این بازیکنان تاثیر چندانی در روند بازی ندارد این دو تیم باید از ریشه رسیدگی شوند تا ستاره ها شناسایی شوند.
 
پرویز برومند در پایان در خصوص بهترین و بدترین خاطره دربی خاطرنشان کرد: بهترین خاطره‌ام به در‌بی سال 81 – 80 بر می‌گردد، که در آن بازی 1-2 پیروز میدان شدیم و بدترین خاطره‌ام به دربی‌ سال 79 بر می گردد، زیرا در آن بازی دعوا شد و در ذهنم خاطره بدی جای مانده است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تیم ، قدرتی ، دربی ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار