نتانیاهو: مذاکرات هسته‌ای ایران را به دقت دنبال می‌کنم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عدم توافق هسته ای با ایران به مراتب بهتر از توافق بد و تهدید صلح جهانی خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هاآرتص،"بنیامین نتانیاهو"، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی  روز یکشنبه در اظهاراتی اعلام کرد که مذاکرات هسته‌ای  ایران دقت دنبال می‌کند. 

وی ادامه داد: "عدم توافق با ایران به مراتب بهتر از توافق بد و تهدید صلح جهانی خواهد بود."

روزنامه تایمز آو اسرائیلنیز  نوشت با نزدیک شدن به پایان ضرب الاجل توافق هسته ای، قدرت های جهانی و تهران به زمان تصمیم گیری نزدیک می شوند.

به نوشته شماره امروز این روزنامه اسرائیلی در اینترنت، "جان کری"، وزیر امور خارجه آمریکا شنبه شب در یک تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، وی را در جریان مذاکرات هسته ای در وین قرار داد.

اسرائیل به طور مداوم بر مذاکره کنندگان فشار می آورد که خواستار برچیدن تاسیسات هسته ای ایران شوند. تاسیساتی که قابلیت غنی سازی اورانیوم یا پلوتونیوم مورد نیاز برای ساخت سلاح هسته ای را دارد. اما مذاکره کنندگان تصمیم گرفته اند به ایران اجازه غنی سازی با خلوص پایین را بدهند.

ماه گذشته، نتانیاهو در نامه ای به کشورهای مذاکره کننده با ایران از آنها با ایران خواست توافق بد با این کشور امضا نکنند.

با توجه به این که "جان کری"، وزیر امور خارجه آمریکا و دیگر مقامات حاضر در مذاکرات هسته ای اواخر روز شنبه و در حالی که دو روز مانده به پایان ضرب الاجل اعلام کردند اختلافات اساسی همچنان باقی است، ظاهرا ایران و قدرت های جهانی راه زیادی تا توافق هسته ای در پیش دارند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند ضرب الاجل ممکن است تمدید شود اما مقامات مذاکره کننده می گویند این مسئله هنوز مورد بحث قرار نگرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ذلان ماهیدشت
۱۳:۴۸ ۰۲ آذر ۱۳۹۳
به توچه اسرائیل غاصب تو چه کاره ای خط مشی تعیین می کنی مرگ بر تو وحامیانت
آخرین اخبار