کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام؛

مبارزه نظامی با تکفیری‎ها خوب ولی کافی نیست/ علمای اسلام به روشن‌گری در مقابل بدعت تروریسم به نام اسلام بپردازند

کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری، با حضور علمای برجسته مذاهب و فرقه شیعه و سنی از 83 کشور جهان به بحث و بررسی خطر جریان‌های تکفیری برای اسلام، مسلمین و بشریت می پردازند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام صبح امروز با حضور علمای برجسته جهان اسلام در سالن همایش‌های موسسه امام کاظم (ع) آغاز به کار کرد.
 
گفتنی است، در این کنگره بین‌المللی، علمای برجسته مذاهب و فرق شیعه و سنی از 83 کشور جهان حضور دارند که به بحث و بررسی خطر جریان‌های تکفیری برای اسلام، مسلمین و بشریت می پردازند.


همچنین در این کنگره حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان، آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، آیت‌الله سعیدی امام جمعه قم و آیت‌الله اعرافی رئیس جامعه‌المصطفی العالمیه از جمله شخصیت‌های شرکت‌کننده در این همایش هستند.


همچنین در این همایش شخصیت‌های برجسته‌ای همچون "محمدصادق محمدیوسف" مفتی اعظم ازبکستان، آیت‌الله حجت عضو شورای علمای شیعه افغانستان، "شیخ عبدالرزاق قسوم" رئیس جمعیت علمای مسلمین الجزایر، "عارف‌الدین احمد" عضو مجلس ملی و رئیس مجلس العلما اندونزی، "عبدالقادر گیسینگ" رئیس دانشگاه اسلامی مولاویس اندونزی، "عباس دیپالم"ا مسئول موسسه اسلامی امام مهدی(عج) از ایتالیا، "الله‌شکور پاشازاده" مفتی اعظم آذربایجان و "فیصل مرهل" مسئول مرکز الغدیر شهر توکمان آرژانتین در این کنگره جهانی حضور دارند.
 
"عیسی گونش" مسئول موسسه اسلامی ندای اهل بیت از آلمان، "عبدالعلیم موسی" امام جماعت واشنگتن از آمریکا، "جعفر العلوی" رهبر جنبش عمل اسلامی در بحرین، "شیخ محمد المغربی" امام جمعه از کشور برزیل، "عبدالحی بکالی" دبیرکل حزب اسلامی بلژیک، دکتر" ای کی بدرالدجی" وکیل دادگاه عالی بنگلادش، "مدحث چلیچ"رئیس دراویش بوسنی، علامه "راجه ناصر عباس جعفری" دبیرکل مجلس وحدت پاکستان، "محی‌الدین کبیری" رئیس حزب نهضت اسلامی تاجیکستان، شیخ "یاصالح" رئیس ائمه جماعات غیر دولتی تانزانیا، "محمد تاساپورت"استاد دانشگاه پراتوم تانی از تایلند نیز از علمای برجسته فرق و مذاهب مختلف اسلامی هستند که در این کنگره حضور یافته‌اند.


آیت‌الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز در مراسم افتتاحیه کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام که به ریاست آیت‌الله مکارم شیرازی دوم و سوم آذرماه در شهر قم برگزار می‌شود، جمعی از علمای مذاهب اسلامی گردهم آمده‌اند .

آیت الله مکارم شیرازی در آغاز این همایش خطاب به علمای اسلام تاکید کرد که ریشه‌های فکری جریان‌های تکفیری باید خشکانده شود تا بیش از این شاهد ریخته شدن خون مسلمانان و هتک حرمت ناموس مسلمانان نشویم.  (ادمه خبر را در اینجا بخوانید) 


آیت‌الله جنتی

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله احمد جنتی در کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام با تاکید بر اینکه این جریان‌ها همه هستی اسلام و همه مذاهب شیعه  سنی را تهدید می‌کنند، اظهار داشت: همه باید در جهان برای تبلیغ اسلام مشغول شویم زیرا که الان اساس اسلام در خطر است.
 
امام جمعه موقت تهران در این کنگره خاطرنشان کرد: مسئله اصلی سیاسی است و مسئله عقیدتی و دینی نیست زیرا که این جنایت‌ها به اسم اسلام به اسلام و مسلمین ضربه می‌زنند و علمای مسیح و یهود هم باید در این مراسم شرکت کنند و به جنگ آن‌ها بیایند زیرا آن‌ها برای هیچ کس ارزش قائل نیستند و ناموس مردم را هتک می‌کنند.  (ادامه خبر را در اینجا ببینید).


ابراهیم الجعفری

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،  "ابراهیم الجعفری" صبح امروز در مراسم افتتاحیه کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام که در مجتمع امام کاظم(ع) برگزار شد با بیان اینکه حضرت محمد(ص) به وسیله اخلاق نیکو و محبت به مردم در دل‌های آنها جا یافت، اظهار کرد: این ویژگی سبب شد ایشان در میان همه مردم، محبوب باشند.
 
وی با اشاره به برتری نبی مکرم اسلام در همه زمینه‌ها ادامه داد: با این حال خداوند در قرآن، اخلاق حسنه ایشان را به عنوان خصوصیت برتر ذکر کرده است. (ادامه خبر را در اینجا ببینید)



آیت‌الله اراکی 

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "آیت اله محسن اراکی" در نشست خبری جریان‌های تکفیری از دیدگاه علمای اسلام که صبح امروز در سازمان صدا و سیما برگزار شد،  گفت: تاکنون کنگره‌ای که بتواند کلام سریع علمای اسلام نسبت به جریان‌های تکفیری را اعلام کند نداشته‌ایم و این اولین کنگره ای است که اظهار نظرهای علمی در آن مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز با جریانی روبرو هستیم که از عاملان عمده و منشا پیدایش و پشتیبانی از آن با هدف‌های گوناگون است، اظهار داشت: وظیفه همه امت‌های اسلام نحوه مبارزه با این جریان است. (ادامه خبر را در اینجا ببینید)


حجت الاسلام م علیزاده موسوی

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "حجت الاسلام علیزاده موسوی" در نشست خبری که صبح امروز در مرکز بسیج سازمان صدا و سیما برگزار شد مطرح کرد: فکر برگزاری این کنگره  مربوط به سه سال پیش است که در ذهن علمای قم جوانه زده بود.

وی با اشاره به اینکه در سال 2013 تعداد کشته‌شدگان عراق 2500 نفر بود اظهار داشت: این شرایط سبب شد تا مراجع تقلید به فکر برگزاری این همایش افتند. (ادامه خبر را در اینجا ببینید)





تاج الدین هلالی

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "تاج‌الدین هلالی" عالم برجسته اهل سنت از کشور مصر در کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام که در قم در حال برگزاری است ضمن تقدیر از ابتکار عمل آیت‌الله مکارم‌شیرازی در برپایی این کنگره گفت: گروه‌های تکفیری به بهانه جنگ مذهبی و با پرچم لااله الاالله حرمت‌ها را زیر پا گذاشتند و به قتل و کشتار مردان و زنان مسلمان پرداختند.
 
وی ادامه داد: ما با حضور در این جلسه اعلام می‌کنیم که با تمام توان در برابر تکفیری‌ها ایستادگی خواهیم کرد و در برابر کسانی که با شعار الله‌اکبر به جنگ با مقدسات اسلامی آمده‌اند مقاومت کرده و ریشه تفکر تکفیری را خشک خواهیم کرد.(ادامه خبر را در اینجا ببینید)


انتهای پیام/

کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام صبح امروز با حضور علمای برجسته جهان اسلام در سالن همایش‌های موسسه امام کاظم (ع) آغاز به کار کرد.

در این کنگره بین‌المللی، علمای برجسته مذاهب و فرق شیعه و سنی از 83 کشور جهان حضور دارند که به بحث و بررسی خطر جریان‌های تکفیری برای اسلام، مسلمین و بشریت و راه‌ها بیرون رفت از آن خواهند پرداخت.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930902000110#sthash.7k6Tn1ms.dpuf
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار