بروجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مقاومت ایران و زیاده‌خواهی آمریکا مانع از توافق نهایی شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایستادگی و مقاومت تیم مذاکره کننده هسته‌ای از یک طرف و زیاده‌خواهی‌های آمریکا از طرف دیگر را موجب به توافق نهایی نرسیدن ایران و گروه 1+5 دانست.

علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پی تمدید توافق ژنو به مدت 7 ماه و 7 روز به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت:  ایستادگی و مقاومت تیم مذاکره کننده هسته‌ای از یک طرف و زیاده‌خواهی‌های آمریکا از طرف دیگر موجب شد توافق نهایی شکل نگیرد.  
 
وی افزود: تمدید این مذاکرات فرصتی است که تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان همچنان با پافشاری برمصوبات شورای عالی امنیت ملی و دفاع از منافع ملی کشورمان در عرصه هسته‌ای بتواند در نهایت نظرات جمهوری اسلامی ایران در این مصاف چند ساله را محقق کند.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما با این مقاومت و ایستادگی ملی باید بتوانیم تحریم‌های ظالمانه را برطرف کنیم و از طرف دیگر بدون توجه به مسائل مرتبط به مذاکرات، باید اقتصاد مقاومتی را به عنوان راهبرد مهم در عرصه اقتصادی با جدیت عملی کنیم.  
 
نماینده مردم بروجرد اظهار داشت: با تاثیرگذاری ملی و مواضع قاطعانه رهبر معظم انقلاب و ملت ایران و توانمندی منطقه‌ای خودمان که امروز به همه قدرت‌های جهان آشکار شده است از توانمندی اقتصادی استفاده کنیم و راه باقی مانده را کوتاهتر کنیم.  
 
بروجردی در پایان خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای پس از بازگشت از وین با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گزارش خواهند داد.  
 
اضافه می‌شود؛ تیم مذاکره کننده هسته‌ای پس از توافق سوم آذر ماه 92 ژنو با گروه 1+5 در طول یک سال گذشته 10 دور مذاکرات فشرده انجام داد و سرانجام سوم آذر 93 این مذاکرات را مجددا به مدت 7 ماه و 7 روز یعنی تا 10 تیر 94 تمدید کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهرامی
۱۶:۴۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۳
سلام. آمریکا هنوز فکر میکند گزینه نظامی که آنرا به عهده داعش گذاشته کارساز است والا دیگر گزینه ای روی میز یاحتی زیر میز ندارد. درود بر امام خامنه ای
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین
۱۰:۰۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۳
اگه الان انرژی هسته ای رو از دست بدهیم، فردا روزی که نفت تموم شد اون موقع هست که باید انرژی رو چندین برابر ارزش واقعیش ازشون بخریم، این یعنی ذلت
آخرین اخبار