نگاهی به بازی‌های امشب لیگ قهرمانان اروپا؛

جدال سیتی با بایرن مونیخ بر سر مرگ و زندگی

دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان امشب با 8 دیدار پیگیری خواهد شد که در حساس‌ترین بازی منچسترسیتی برای صعود از گروه E به شکست بایرن مونیخ نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، منچسترسیتی به عنوان مدعی دفاع از عنوان قهرمانی فصل گذشته لیگ برتر انگلیس در آستانه حذف از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفته است. سیتی برای صعود از مرحله گروهی به شکست بایرن مونیخ صدرنشین رقابت‌های بوندسلیگا نیاز مبرمی دارد. هر نتیجه‌ای به غیر از پیروزی موجب حذف شاگردان مانوئل پیگرینی می‌شود.

گروه E:
منچسترسیتی – بایرن مونیخ
این دو تیم که تاکنون 5 مرتبه مقابل هم به میدان رفته‌اند که هیچ‌کدام از این دیدارها با نتیجه تساوی به پایان نرسیده. بایرن مونیخ تاکنون 3 مرتبه و سیتی 2 مرتبه پیروز میدان بوده‌اند. دیدار رفت دو تیم تا ثانیه‌های پایانی با تساوی بدون گل در حال اتمام بود ولی گل‌ بواتنگ یک پیروزی شیرین را نصیب شاگردان پپ گواردیولا کرد.

زسکامسکو – رم
به دلیل سرمای شدید هوا در مسکو این دیدار چند ساعت زودتر از باقی بازی‌ها شروع می‌شود. هر دو تیم شرایط مشابهی دارند و با 4 امتیاز پس از بایرن مونیخ در رده دوم جدول قرار گرفته‌اند. برنده این دیدار گام بزرگی برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان برمی‌دارد. زسکامسکو و آ.اس.رم تاکنون فقط یک مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که طی آن نماینده فوتبال ایتالیا با حساب 5 بر یک زسکا را در هم کوبید.

گروه F:
آپوئل – بارسلونا
در گروه F تکلیف 2 تیم صعودکننده مشخص شده است. پاری‌سن ژرمن و بارسلونا 2 بازی آینده خود را فقط برای تعیین تیم سرگروه برگزار می‌کنند. بارسلونا تا قبل از دیدار مقابل آپوئل یک امتیاز کمتر از پاری‌سن ژرمن دارد. یاران لیونل مسی در خانه آپوئل به میدان می‌روند و بعید به نظر می‌رسد تیم قبرسی مقابل نماینده فوتبال اسپانیا حرفی برای گفتن داشته باشد. دیدار رفت در نیوکمپ با حساب یک بر صفر به سود بارسلونا خاتمه یافت.

پاری‌سن ژرمن – آژاکس
پاری‌سن ژرمن در خانه میزبان نماینده فوتبال هلند است. پیروزی در این دیدار و تساوی در دیدار آینده هم می‌تواند پاری‌سن ژرمن را سرگروه کرده و راهی مرحله بعد لیگ قهرمانان کند. آژاکس که امیدی به صعود ندارد، فقط تلاش می‌کند با قرار گرفتن در رده سوم گروه F خود را به مسابقات لیگ اروپا برساند.

گروه G:
شالکه – چلسی
این دیدار تقابل روبرتو دی‌ماتئو، سرمربی شالکه با تیم سابق خود است و از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. دی‌ماتئو همراه با چلسی به قهرمانی در چمپیونز لیگ رسیده بود و حالا قصد دارد این افتخار را برای تیم آلمانی هم به دست آورد. دو تیم تاکنون 5 مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که سهم پیروزی چلسی 3 مرتبه بوده و 2 بازی دیگر هم با نتیجه تساوی به پایان رسید. دیدار رفت چلسی و شالکه با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

اسپورتینگ – ماریبور
اسپورتینگ پرتغال در خانه میزبان ماریبور است. این 2 تاکنون فقط یک بازی با یکدیگر انجام داده‌اند که آن هم در دیدار رفت این مرحله بود و با تساوی یک بر یک پایان یافت. جالب آن که هر 4 تیم این گروه شانس صعود به مرحله بعد را دارند. البته اگر ماریبور در این بازی پیروز نشود دیگر هیچ شانسی برای صعود نخواهد داشت.

گروه H:
باته بورسیدف – پورتو
پورتو صعودش را به مرحله بعد قطعی کرده است و حالا باید به زمین باته بورسیدف برود. باته تاکنون ضعیف‌ترین خط دفاع این فصل لیگ قهرمانان را داشته و به نظر می‌رسد شکست آن برای پورتو کار چندان دشواری نیست. باته در 4 بازی قبلی خود 19 گل دریافت کرده است.

شاختار – اتلتیکو بیلبائو
شاختار در آستانه صعود از این گروه قرار دارد و حتی یک تساوی خانگی هم می‌تواند صعود آنان به مرحله بعد را قطعی سازد. بهترین بازیکن و گلزن شاختار در این فصل لوئیس آدریانو بوده که با 9 گل در آستانه شکستن رکورد کریستیانو رونالدو قرار دارد. اما در طرف مقابل بیلبائو مشکلات فراوانی در خط حمله دارد و در 4 بازی گذشته فقط 2 گل به ثمر رساند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مربی ، ثانیه ، تساوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار