بان کی مون خواستار رفع محاصره غزه شد

بان کی مون روز گذشته در سخنانی خواهان پایان دادن به اشغالگری سرزمین‌های فلسطینی و رفع محاصره غزه شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، "بان کی مون"، دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی که روز گذشته در مقر سازمان ملل در نیویورک بیان کرد، خواهان پایان دادن به اشغالگری سرزمین های فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی و رفع محاصره نوار غزه شد.

بان کی مون این سخنن را در حالی اعلام کرد که سال 2014 از سوی مجمع عمومی سازمان ملل، سال همبستگی جهانی با ملت فلسطین اعلام شد؛ اما پس از گذشت یک سال از این اعلام، مذاکرات مستقیم میان دو طرف درگیر با شکست مواجه شده و نوار غزه در تابستان شاهد درگیری های جدیدی بود که قربانیان آن به 2200 فلسطینی می‌رسد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین با اعلام اینکه ثبات پایدار در منطقه مرتبط با از میان برداشتن علل اصلی درگیری‌ها میان فلسطینیان و اسرائیلی‌هاست گفت: "این مسأله مقتضی برداشته شدن محاصره از نوار غزه و پایان دادن به اشغالگری سرزمین های فلسطینی است که نیم قرن به طول انجامیده و نیز بررسی نگرانی های مشروع اسرائیل در رابطه با تضمین امنیتش می‌باشد".

بان کی مون همچنین ساخت شهرک‌های صهیونیستی در سرزمین های اشغالی را محکوم  و آن را فعالی‌ های غیر قانونی و مخالف با ایجاد دو دولت عنوان کرد.

وی همچنین از رژیم صهیونیستی خواست تا از این فعالیت ها دست بردارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار