خالد العبیدی از امکان حکم اعدام برای افسران نظامی مسئول سقوط موصل خبر داد

وزیر دفاع عراق در سخنانی گفت که امکان افسران و سران نظامی مسئول سقوط موصل اعدام گردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العربیه، این شبکه گزارش داد که "خالد العبیدی"، وزیر دفاع عراق برای اولین بار در سخنانی اعلام کرد که امکان دارد تعدادی از افسران و سران نظامی مسئول سقوط شهر موصل در 10 ماه ژوئن به دست داعش، با حکم اعدام مواجه شوند.

عبیدی گفت: بسیاری ازسران نظامی که مرتبط با سقوط شهرموصل بودند به دادگاه ها ارجاع داده شده‌اند و بخشی از آنها بطور غیابی محاکمه خواهند گردید و برخی دیگر متهم به "خیانت بزرگ" هستند که مجازات آن به اعدام و حبس ابد می‌رسد و این حکم شامل بسیاری از فرماندهان خواهد شد.

وی در ادامه گفت: من نمی خواهم نام ببرم، چرا که آن فاش کردن اطلاعات محسوب می‌گردد و ممکن است به این افراد کمک کند که از کشور فرار نمایند.

وی همچنین اعلام کرد که برخی از این رهبران در گرو بازداشت هستند.

وی درباره خسارت عراق از زمان سقوط موصل به دست داعش نیز گفت: خسارت های دولت عراق از زمان سقوط موصل به 27 میلیارد دلار در سطح تجهیزات و تسلیحات میرسد که پس از 10 ژوئن برخی از این سلاح ها نابود شد ؛ اما بیشتر آن به دست داعش افتاد .

وی درباره اشارات دولت آمریکا در رابطه با نیاز عراق به نیروهای زمینی نیز گفت: ما قصد داریم تا کشور را با نیروهای عراقی آزاد نماییم و ما در حال آماده سازی این نیروها هستیم؛ چند روز پیش دو لشکر در استان ذی قار آماده شدند و 3 تیپ نیز در همان زمان در مناطق دیگر آماده گردیدند و ما درصدد آماده سازی نیروهای دیگری که در آزادسازی تمامی شهر های عراق سهیم باشند، هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار