جعفریان گفت: بازنگری در تعرفه‌های پزشکی هر ساله با توجه به نرخ تورم صورت می‌گیرد و هیچ پزشکی به قرار گرفتن در ارتباط مالی با مردم علاقه‌ای ندارد.

علی جعفریان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اشکالات کوچک در زمینه طرح تحول سلامت و لزوم برطرف شدن آن گفت: اجرای طرح تحول سلامت رضایت قابل توجهی را در بین بیماران ایجاد کرده است. به خصوص اینکه این طرح سرویس‌های مورد نیاز بیمار را به بیمارستان‌ها منحصر کرد.

وی افزود: بحث تعرفه‌های پزشکی مکمل طرح تحول سلامت قلمداد می‌شود. بیش از 2 دهه تعرفه‌های این حوزه به صورت تصنعی پایین نگه داشته شده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این گفته وزیر بهداشت در خصوص درازمدت بودن تغییر تعرفه‌ها و در نظر گرفتن زمان 3 تا 5 ساله توسط وی برای آن اظهار داشت: تعرفه‌های حوزه پزشکی باید به صورت منطقی و در عدد واقعی آن در نظر گرفته شود. ادعایی درباره چگونگی تعرفه‌ها وجود ندارد، میزان آن را باید با کشورهای منطقه خاورمیانه نه کشورهای پیشرفته سنجید.

جعفریان ادامه داد: اجرای طرح تعرفه‌های پزشکی تاکنون موفق بوده و تعداد شکایات اثبات شده پیرامون آن در تهران به 3 مورد رسیده است.

قسمت‌هایی از تعرفه‌های حوزه پزشکی باید ضمن حفظ ملیت آن ارزیابی شود. البته لازم است بازنگری در این باره هر ساله با توجه به نرخ تورم صورت گیرد. هیچ پزشکی به قرار گرفتن در ارتباط مالی با مردم علاقه‌ای ندارد.

وی تصریح کرد: کتاب راهنمای بالینی نیز به معاونت بهداشت وزارت‌خانه فرستاده می‌شود. همچنین این کتاب در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران نیز در اختیار اساتید و دانشجویان قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار