آمارها نشان می‌دهند

افزایش سه برابری موارد هپاتیت در 20 سال اخیر

برخی آمارها نشان می‌دهند که موارد ابتلا به هپاتیت و اشکال دیگری از بیماری‌های گوارشی – کبدی در 20 سال اخیر در برخی از مناطق کشور، حدود سه برابر افزایش یافته است.

علی‌اکبر کاهدی، فوق تخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: تغییر الگوی زندگی به ویژه روش‌های غذایی، نداشتن تحرک و فعالیت بدنی و فشارهای روحی و روانی از دلایل مهم گسترش بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های مرتبط با سیستم گوارش و کبد است.

وی تأکید کرد:‌ برخی از آمارها نشان می‌دهند که به دلایل تغییر نامناسب شیوه‌های زندگی، موارد ابتلا به هپاتیت و اشکال دیگری از بیماری‌های گوارشی – کبدی در 20 سال اخیر در برخی از مناطق کشور، حدود سه برابر افزایش یافته است.

کاهدی گفت: در گذشته به طور معمول بیماری‌های ناشی از عوامل عفونی و انگلی بود، اما در حال حاضر اشکال جدیدی از بیماری‌های گوارشی و کبدی را شاهد هستیم که روش‌های نادرست تغذیه‌ای، عدم تحرک و سایر روش‌های غلط زندگی عامل مهم آن هستند.

وی با اشاره به عادت‌های غذایی نادرست مرتبط با بیماری‌های جدید گوارشی – کبدی، افزود: مصرف غذاهای فست فود، ساندویچ، پیتزا، سس، نوشابه‌های گازدار، تنقلات مختلف و کاکائو و همچنین مصرف غذاهای پرچرب و بسیار شیرین، از دلایل عمده گسترش بیماری‌های گوارشی و کبدی بوده است.

کاهدی خاطرنشان کرد: از بین انواع هپاتیت، هپاتیت‌های A، B و C گسترش قابل ملاحظه‌ای یافته‌اند و در برخی از مناطق یک مشکل جدی بهداشتی و درمانی محسوب می‌شوند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار