دریادار سیاری:

استکبار نمی‌خواهد ایران در دریاهای آزاد حضور داشته باشد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه تئوری برگشت به دریا از طرف رهبری مورد تأکید قرار دارد، گفت: استکبار نمی‌خواهد کشوری همانند ایران در دریاهای آزاد حضور داشته باشد.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر دریادار "حبیب‌الله سیاری" در شانزدهمین همایش صنایع دریایی با بیان اینکه به گفته مقام معظم رهبری، ایران کشوری دریایی است، اظهار داشت: ایرانیان زمانی دریانوردی را در آب‌های بین‌المللی آغاز کردند که در آن زمان بسیاری از کشورهایی که امروز دریاها را تحت تسلط دارند با دریا آشنایی نداشتند.

وی ادامه داد: باید پرسید که چه امری باعث شده که کشوری همانند ایران از دریا دور مانده و از 25 شهر مهم کشور هیچ شهری نه در سواحل شمالی و نه در سواحل جنوبی در کنار دریا قرار ندارد.

دریادار سیاری با بیان اینکه سواحل مکران امروز در دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: این سواحل هیچ توسعه‌ا‌ی پیدا نکرده و کشور از ظرفیت آن بی‌بهره مانده است.

فرمانده نیروی دریایی  با بیان اینکه حضور در دریا موجب افزایش قدرت ملی می‌شود، افزود: با حضور در دریاهای آزاد می‌توان قدرت‌افکنی داشت و اهداف ژئوپولتیک خود را دنبال کرد.

دریادار سیاری تصریح کرد: خواست استعمار همواره بر این بوده که دست کشورهایی همانند ایران از دریاها دور باشند و این در حالی است که از طرف مقام معظم رهبری تئوری بازگشت به دریا مورد تأکید قرار دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رهبری همچنین تأکید دارند که در آبادانی و توسعه سواحل مکران، تمامی دستگاه‌های دولتی و ارگان‌های مربوطه مشارکت کرده و امور را تسریع و تسهیل کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار