گرگان؛

پیگیری احداث کارخانه فولاد درگلستان

معاون برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با مصوبه هیات دولت در سفر به گلستان، کارخانه فولاد در این منطقه با سرمایه گذاری بخش خصوصی پیگیری و احداث می شود.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران گرگان، حسین ایوبی مهریزی در دومین روز از سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان گلستان افزود: با راه اندازی و افتتاح کارخانه فولاد در منطقه مرزی گلستان ،سالانه پنج میلیون تن به ظرفیت فولاد کشور افزوده می شود
.

وی در ادامه گفت: کشور قزاقستان که یکی از کشورهای مهم و رده بالا در سطح تولید سنگ آهن در جهان می باشد مواد اولیه و سنگ آهن مورد نیاز برای کارخانه فولاد سازی گلستان که حداکثر تا پایان سال 94 عملیاتی می شود را تامین خواهد کرد.
معاون برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با افتتاح خط ریلی بین کشورهای ترکمنستان ، قزاقستان و ایران علاوه بر مبادلات تجاری و اقتصادی می تواند مواد اولیه و مورد نیاز را برای توسعه ایران تهیه کنند.
ایوبی مهریزی افزود: این وزارتخانه به دنبال ایجاد زنجیره ای از صنایع پایین دستی فولاد در استان گلستان است و اولویت اجرای این طرح ها نیز با بخش خصوصی است.

ایوبی افزود: سیاست دولت یازدهم ایجاد بستر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده به گونه ای که طرح هایی باید ایجاد شود که ضمن کیفیت بالای تولیدی ، قابلیت رقابتی نیز داشته باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایجاد واحد صنعتی ید ، پوشاک و البسه و زنجیره های صنعتی پایین دستی را از دیگر برنامه های دولت یازدهم برای توسعه استان گلستان اعلام کرد./ب


برچسب ها: گلستان ، احداث ، فولاد ، کارخانه ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.