در بخش مستند صنایع دستی و هنرهای سنتی؛

فیلم مستند بلند "عمو اوغلی" در جشنواره سینما حقیقت به نمایش درمی‌ید

فیلم مستند "عمو اوغلی" به کارگردانی علی جلالی جمعه 14 آذر در بخش مستند صنایع دستی و هنرهای سنتی در سینما فلسطین به نمایش در می آید.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ فیلم مستند "عمو اوغلی" به کارگردانی علی جلالی جمعه 14 آذر در بخش مستند صنایع دستی و هنرهای سنتی در سینما فلسطین به نمایش درمی‌آید.

فیلم مستند بلند عمو اوغلی عصر جمعه 14 آذر ساعت 16:00 در بخش مسابقه فیلم های صنایع دستی و هنرهای سنتی در سینما فلسطین نمایش داده می‌شود.

این مستند درباره خانواده هنرمند عمو اوغلی، از بافندگان زبر‌دست کهنمویی است که که مکتب جدیدی را در بافت فرش پایه‌گذاری کردند، صاحب سبک شدند و آثار بسیاری از خود به یادگار گذاشتند.
این خانواده که اصالتی آذری داشتند در دوره رضا‌خان به سمت شرق کشور رفتند و مجاور امام رضا (ع) شدند که در آن دوران به اوج هنری خود رسیدند و حاصل هنر آنها فرش‌های ظریفی است که به مخمل شباهت دارد.

خانواده هنرمند عمو اوغلی به خاطر کیفیت و ظرافت آثارشان بیشتر برای کاخ‌های سلطنتی فرش می‌بافتند، که این فرش ها در حال حاضر در گنجینه آستان قدس رضوی ،کاخ سعدآباد نیاوران و موزه فرش ایران می باشد.

علی جلالی در فیلم مستند عمو اوغلی با دو بافنده و یکی از شاگردان وی در خراسان و تعدادی از کارشناسان ، اساتید دانشگاه و پژوهشگران این رشته به گفتگو نشسته است. در این مستند 66 دقیقه ای تاثیر این سبک در روند بافت قالی ایران و مقایسه آن با دوره معاصر مورد بررسی قرار گرفته است.

عوامل تولید این فیلم مستند عبارتند از:
نویسنده، پژوهشگر و کارگردان: علی جلالی/ تصویر بردار: امیر باشتی منفرد/ تدوین: سیدسعید هاشم زاده/ صدابردار: مهدی حسینی پور و تهیه کننده: سیدرضا رضایی

گفتنی است؛ هشتمین دوره جشنواره بین المللی سینما حقیقت از 9 الی 16 آذر در تهران برگزار می شود.


انتهای پیام/ اس
برچسب ها: مستند ، فیلم ، سینما ، حقیقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار