احتمال حضور مجدد تیری آنری در تیم ملی فرانسه

زین الدین زیدان هم تیمی سابق تیری آنری از سرمربی تیم ملی فرانسه درخواست کرد دیداری دوستانه ترتیب بدهد تا آنری فرصت یک خداحافظی با شکوه از تیم ملی را بیابد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، به نقل از فرانس پرس، زیدان اصرار دارد تیم ملی فوتبال فرانسه به پاس قدردانی از رحمات تیری آنری یکی از ستاره‌های این تیم در سالهای گذشته، باید دیداری دوستانه ترتیب دهد تا آنری بتواند برای آخرین مرتبه در تیم ملی حضور داشته و وداعی با شکوه با آن داشته باشد.

لازم به ذکر است، آنری 37 ساله تصمیم دارد روز شنبه آینده آخرین بازی خود برای تیم نیویورک رد بولز را انحام داده با این تیم خداحافظی کند.

هنوز مشخص نیست آیا وی مایل به ادامه بازی است و یا فعالیت خود را در سمت مربی پیگیری خواهد کرد.

زیدان که هم اکنون مربی تیم دوم رئال مادرید است و در کنار تیری آنر و دیگر اعضای تیم فوتبال فرانسه در سال 1998 به قهرمانی جام جهانی رسید.

تیری آنری 123 بازی برای تیم ملی فرانسه انجام داده و طی این مدت 51 گل به ثمر رساند.

آخرین حضور او در جمع خروس‌ها مربوط به بازی‌های جام جهانی 2010 در آفریقای جنوبی می‌شود.

او پس از اعلام بازنشستگی از بازی‌های ملی هرگز آنطور که شایسته این بازیکن است از وی تقدیر نشده زیدان از دیدیه دشام سرمربی فعلی خواست برنامه‌ای ترتیب دهد تا آنری بار دیگر در تیم ملی حضور یافته و بتواند با همه هواداران خداحافظی کند.

*ونگر: به درستی از آنری تجلیل نشد

پس از آنکه تیری آنری ستاره سابق تیم آرسنال از هواداران این باشگاه خواست صبور بوده و به آرسن ونگر فرصت دهند تا نتایج ضعیف ابتدای فصل را جبران سازد، حالا نوبت به مربی فرانسوی رسید تا در جملاتی به حمایت از آنری بپردازد.

آرسن ونگر به بازی آخر آنری همراه با تیم ملی فرانسه اشاره کرد که مقابل تیم ملی ایرلند و در بازی‌های جام جانی 2010 بود، ونگر گفت: بازیکن بزرگی مانند آنری به طور حتم شایسته یک بازی خداحافظی است.

من او را از سال 1994 زمانیکه فقط 17 سال داشت می شناسم. فکر می کنم یک بازی خداحافظی کمترین کاری است که فدراسیون فوتبال فرانسه می تواند د ر حق آنری انجام دهد.

او یک آرسنالی تمام عیار است و بهترین دوران بازی خود را نزد ما گذراند.

به طور حتم از اینکه آنری روزی به باشگاه بازگردد استقبال می کنم، در هر نقشی که باشد اطمینان دارم برای تیم مفید خواهد بود.

*برگزاری دیدار تدارکاتی فرانسه مقابل برزیل

تیم ملی فوتبال فرانسه 26 مارس آینده در ورزشگاه استددوفرانس طی یک دیدار تدارکاتی میزبان تیمملی برزیل خواهد بود.

درخواست‌های زین الدین زیدان و آرسن ونگر برای تدارک یک بازی خداحافظی در تجلیل از تیری آنری هم اشاره مستقیم به این بازی دارد. آنان که دیدار مقابل تیم ملی برزیل را بهترین فرصت می دانند از دشام خواسته‌اند آنری را بار دیگر به تیم ملی دعوت کند.

لازم به ذکر است تیم‌های ملی فرانسه و برزیل در فینال جام جهانی 1998 به مصاف هم رفته بودند که در آن فرانسه توانست به پیروزی رسیده و جام قهرامانی را بالای سر ببرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار