نامه‌ اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل:

حضور رئیس جمهور در دانشگاه فرصت مناسبی است که نباید در حق آن جفا کرد

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل خطاب اعلام کرد: اعتقاد داریم که حضور رئیس جمهور در روز دانشجو و در دانشگاه در یک برنامه واقعا دانشجویی، فرصتی مهم برای ظهور و بروز مردم سالاری دینی است که نباید با گلخانه‌ای برگزار کردن آن در حق آن جفا کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل خطاب به روحانی مبنی بر برنامه‌ی روز16آذر نامه‌ای نوشتند،که به شرح زیر است:

بسمه تعالی
 
جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
 
پیرو سخنان جنابعالی و اظهارتاسف شما مبنی بر عدم حضور دانشجویان در آخرین حضور دانشگاهیتان، پیرامون حواشی رخ داده در جلسه ۱۶ آذر اخباری به گوشمان رسیده است که می‌خواهیم با شما در میان بگذاریم:  
 
۱- آیا شنیده‌اید که تدارک دهندگان جلسه ۱۶ آذر به دنبال برگزاری یک مراسم گلخانه‌ای از حضور رئیس جمهور در دانشگاه و ارائه تصویری کاریکاتوری و نمادین از این جلسه هستند؟ آیا واقعا شما اینگونه می‌پسندید؟  
 
ما اعتقاد داریم که حضور رئیس جمهور در روز دانشجو و در دانشگاه و در یک برنامه واقعا دانشجویی، فرصتی مهم برای ظهور و بروز مردم سالاری دینی است که نباید با گلخانه‌ای برگزار کردن آن در حق آن جفا کرد.  
 
۲- آیا خبر دارید که چیدمان سخنرانان جلسه شما منتسب به یک طیف سیاسی هستند و ظاهرا تصویری که قرار است در محضر شما از دانشگاه ارائه گردد، تصویری هم سو و بی‌انتقاد از سیاست‌های دولت است؟ آیا واقعا شما اینگونه می‌پسندید؟  
 
به نظر می‌رسد در دولت شما هم عده‌ای به دنبال تشکیل تشکل‌های دولت ساخته هستند.  
 
۳- آیا خبر دارید که عده‌ای ورای قانون به اتحادیه‌های دانشجویی اجازه صحبت در جلسه شما را نداده‌اند و عده‌ای بدون مکانیزم‌های مشخص قرار است منویات برخی دولت مردان را با شما مطرح کنند؟ آیا واقعا شما اینگونه می‌پسندید؟  
 
ذکر این نکته حائز اهمیت است که طرح سوالات فوق از باب تذکرات مومنانه است و امید به اصلاح آن از سوی رئیس جمهور محترم را داریم.  
 
با این اوصاف اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاههای سراسر کشور در دفاع از آزادی و آزاداندیشی در جلسه شما حاضر نخواهند شد مگر آنکه با نظر جنابعالی شرایط اظهار نظر و پرسشگری همه اتحادیه‌های قانونی دانشجویی فراهم شود و ما نیز در این جلسه در کنار باقی اتحادیه‌های دانشجویی بتوانیم نقطه نظرات اعضای اتحادیه را به گوش شما برسانیم.  
 
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاههای سراسر کشور

انتهای پیام/
برچسب ها: روحانی ، انجمن ، مستقل ، شانزده ، آذر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار