طلوع کیان در دیدار با رییس جدید فدراسیون زورخانه‌ای عراق اعلام کرد؛

آماده احداث اولین زورخانه عراق در نجف اشرف هستیم

حسین علی عبود که چند روز است حکم ریاست فدراسیون زورخانه‌ای عراق را از گرفته، با حضور در ایران به دیدار فرهاد طلوع کیان، رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای جمهوری اسلامی ایران آمد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛  حسین علی عبود در محل آکادمی فدراسیون حضور یافت و خواستار کمک فدراسیون ایران به توسعه این ورزش در عراق شد.

رییس فدراسیون زورخانه‌ای عراق که از مسلمانان اهل سنت است، گفت: نام من در ابتدا خادم حضرت علی‌(ع) است چرا که در ابتدای این ورزش نام حضرت علی‌(ع) قرار دارد و ما نیز پیرو اخلاق حضرت در جنگ خندق هستیم. این ورزش در واقع پیوندی است بین دو ملت ایران و عراق و عقد برادری است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. حال ما باید به صورت کلی بازنگری کنیم در روند آموزشی و فرهنگی این ورزش و شروع این امر باید از مدرسه، دانشگاه و در میان جوانان باشد که در این راستا باید از فدراسیون زورخانه‌ای ایران بهره‌مند شویم تا جایی که ورزش زورخانه‌ای عراق نیز در ردیف کشورهای همتای ایران قرار گیرد.

حسین علی عبود که از کشتی گیران پیشکسوت و هم دوره های منصور برزگر است، ادامه داد: من با پهلوانان و کشتی‌گیران ایرانی، در گذشته دوست بودم و با آنها ارتباط بسیار خوبی داشتم. بر همین اساس با این ورزش از اوایل جوانی آشنایی‌ دارم. متاسفانه علیرغم تلاش های زیادی که قبلا توسط مسئولان عراق شده، این ورزش در کشور ما به جایی نرسیده که مطمئنم بهترین راه ممکن در جهت رشد این ورزش در عراق، استفاده از فدراسیون ایران است. برای همین تصمیم گرفتم به منبع و سرچشمه این ورزش در ایران رجوع کنم. آرزوی ما پیشرفت در این ورزش به یاری خدا و کمک برادران بزرگوارم در فدراسیون زورخانه‌ای ایران است. ما در چند سال اخیر کوچکترین پیشرفتی در زمینه ورزش زورخانه‌ای نداشته‌ایم. ورزش زورخانه‌ای در عراق علاقه‌مندان بسیاری دارد ولی به مانند رودی است که آبی از آن نمی‌گذرد. ما باید این رود را به کمک فدراسیون ایران پر از آب کنیم تا علاقه‌مندان بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

در ادامه این دیدار، فرهاد طلوع‌کیان با اشاره به اهمیت راه اندازی ورزش پهلوانی و زورخانه ای در عتبات عالیات اظهار داشت: متاسفانه در جوار مرقد حضرت علی(ع) در نجف اشرف به عنوان الگوی معنوی این ورزش و بزرگ جوانمرد عالم بشریت هنوز زورخانه نداریم! نه فقط در نجف بلکه در هیچ کجای عراق با اکثریت جمعیت شیعه و دهها میلیون زائر ایرانی در عتبات عالیات هنوز یک زورخانه ساخته نشده است!

رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای ایران در ادامه از ساخت نخستین زورخانه عراق در شهر نجف اشرف توسط ستاد عتبات عالیات خبر داد و افزود: هدیه‌ای بهتر از این نمی‌توانم برای شما تصور کنم که نخستین زورخانه عراق در نجف احداث شود. زحمت شما فقط گرفتن مجوز ساخت از وزارت ورزش و جوانان عراق است.

طلوع‌کیان با اشاره به استعداد بچه‌های عراق در ورزش زورخانه‌ای گفت: تفاهمنامه ای پیشنهاد می کنیم تا امور آموزشی نیز در دستور کار قرار بگیرد و بتوانید رشد فنی لازم را داشته باشید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار