ماده شیمیایی فراموش شده برای درمان بیماری های قلبی

مطالعات جدید محققان نشان می دهد یک ماده شیمیایی به عنوان نیترات موجود در سبزی هایی مانند اسفناج، کاهو و کرفس میتواند به سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به چاقی و دیابت کمک بسزایی کند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، خوردن سبزیجات میتواند بیش از آنچه فکر می کنید برای شما مفید باشد. در یکی از این مطالعات نشان داده شد که خوردن بیشتر سبزیجات با نیترات بالا میتواند ترشح هورمون اریتروپویتین در کبد و کلیه را کاهش دهد. این هورمون تعداد گولبول های قرمز خون را کنترل می کند.

در ارتفاعات بالا به دلیل کم بودن اکسیژن، ترشح هورمون افزایش یافته و گولبول های قرمز افزایش می یابد. با این حال تعداد زیاد گلبول ها میتواند باعث افزایش غلظت خون و در نتیجه سخت شدن خونرسانی شود.

اما یافته های محققان نشان می دهد خوردن سبزیجات غنی از نیترات میتواند تولید گلبول ها را کاهش داده و نقش مهمی در سلامت داشته باشد. موری، عضو تیم تحقیقاتی می گوید که کاهش غلظت خون میتواند از لخته شدن خون و ابتلا به سکته های قلبی و مغزی جلوگیری کند.

در تحقیقاتی دیگر در دانشگاه کمبریج توضیح داده شد که نیترات موجود در سبزیجات میتواند چربی قهوه ای را به منظور تولید حرارت بسوزاند و از این رو میتواند با کاهش خطر ایتلا به دیابت و چاقی همراه باشد. یافته ها همچنین نشان می دهد مکمل نیترات می تواند چربی های بد بدن را به چربی خوب تبدیل کند و از این رو میتواند از روش دیگری باعث بهبود سلامت بدن شود.

دکتر ماری می گوید: یافته های خوب دیگری نیز وجود دارد که حاکی از نقش مهم نیترات درون سبزیجات در کنترل فشار خون و تنظیم سوخت و ساز بدن است.

این مطالعات نشان  می دهد استفاده از سبزیجات می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در عموم مردم را کاهش دهد و یک زندگی سالم را برای جامعه به ارمغان آورد. رژیم غذایی سرشار از سبزیجات میتواند به رند پیری را کند کند و باعث شادابی جامعه گردد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سبزیجات ، میوه ، قلب ، عروق ، دیابت ، چاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار