سنندج؛

بعدازعمل جراحی گازاستریل در بدن مادرجاماند

یک شهروند سقزی گفت: بانداژ یا گاز استریل در شکم همسرش بعد از عمل جراحی سزارین جا مانده است

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، ناصر حسن‌پور گفت: این اتفاق در تاریخ 28 مهرماه امسال در یکی از بیمارستان‌های سقز برای همسرش روی داده است.
وی با اشاره به اینکه عمل سزارین همسرش با موفقیت انجام شد، ادامه داد: بعد از عمل جراحی خانم من به جای اینکه رو به بهبودی برود هر روز حال عمومی‌اش به وخامت می‌رفت و اظهار درد شدید در ناحیه شکمش می‌کرد.
وی گفت: پس از درد شدید همسرم به دکتر معالج که یک پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز است مراجعه کردیم تا وی را ویزیت کند و به ما بگوید که چرا بعد از عمل حالش خوب نشده است، از ویزیت خودداری کرد و جوابی به ما نداد.
حسن‌پور افزود: سرانجام به یک دکتر دیگر در شهر سقز مراجعه کردیم که وی برای تشخیص درمان برای ما سی‌تی‌اسکن نوشت و به دلیل اینکه در شهر سقز سی‌تی‌اسکن وجود ندارد به شهر بانه رفتیم و اقدام به سی‌تی‌اسکن کردیم.
وی بیان  کرد: پس از دریافت سی‌تی‌اسکن و مراجعه به پزشک معالج، به ما گفت که دو عدد باند در شکم بیمار پس از عمل جراحی جا مانده است که موجب عفونت در بیمارشان شده که باید برای خارج کردن باندها که یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ شکمش به جا مانده عمل جراحی مجدد شود.
حسین پورگفت: همسرم در روز دهم آذرماه دوباره زیر تیغ جراحی قرار گرفت و هم اینک در بیمارستان بستری است و  فرزندمان هم به علت عفونت بدن مادرش از بدو تولد از شیر وی محروم مانده است.
گفتنی است، در جهان متخصصان زنان و زایمان و جراحان عمومی در صدر فهرست شکایات از پزشکان قرار دارند.
مشکل گازها و وسایل جراحی به جامانده در بدن بیماران، چیز تازه‌ای نیست، براساس مطالعه‌ای که نتایج آن در سال 2003 در مجله پزشکی EJM به چاپ رسید، به ازای هر یک هزار تا یک هزار و 500 جراحی شکم، در یک عمل جراحی اجسام خارجی و گاز در بدن بیمار باقی می‌ماند.

انتهای پیام/ش/ن
برچسب ها: سنندج ، عمل ، بانداژ ، مادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.