معایب و مزایای شاغل بودن زوجین

یک روان‌شناس گفت: خانم‌های شاغل فرصت رسیدگی و استراحت کمی دارند و این مسئله آن‌ها را دچار استرس دائمی، ناامیدی و احساس پیری زودرس می‌کند.

مهرانگیز علیرضایی روان‌شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: انسان‌ها برای پر کردن نیازهای روحی و روانی باید خلاء‌های عاطفی آن‌ها در زندگی پر شود.

وی ادامه داد: خانم‌های خانه‌دار معمولاً تمام روز را در منزل به تنهایی سپری می‌کنند و توقعشان در این شرایط نسبت به شوهر خود بالا می‌رود.

علیرضایی ادامه داد: در واقع خانم‌های خانه‌دار از همسر خود انتظار دارند، تمام نیازهای همسرش را برآورده کند که این باعث دلخوری و افسردگی درهر دو طرف می‌شود.

وی بیان کرد: خانم‌های شاغل در مقایسه با خانم‌های خانه‌دار به دلیل مشغله زیاد و ارتباط با افراد گوناگون نیاز به حرف کمتری در خانه دارند و ترجیح می‌دهند اوقات فراغت را بیشتر به خودشان بپردازند.

عیوض‌زاده تأکید کرد: یکی از مشکلات رایج در زندگی زناشویی، روزمره شدن رابطه و بی‌حرف ماندن زوج‌ها است و معمولاً این وضعیت در زوج‌هایی که خانم، خانه‌دار است اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه شاغل بودن زن، نیاز او را به همسر برای پر کردن نیاز عاطفی کمتر می‌کند، افزود: این عمل تنش‌های احتمالی بین زوجین را کاهش داده، اما باعث دور شدن تدریجی زن و مرد می‌شود و با ورود فرزند، مسئولیت زن در خانه اضافه‌تر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: خانم‌های شاغل فرصت رسیدگی و استراحت کمی خواهند داشت و این مسئله آن‌ها را دچار استرس دائمی، ناامیدی، افسردگی و حتی احساس پیری زودرس می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار