مارین لوپن اعمال شکنجه توسط سازمان سیا علیه افراد مظنون را "مفید" دانست

مارین لوپن، رهبر حزب راستگرای افراطی جبهه ملی فرانسه اعمال شکنجه توسط سازمان جاسوسی آمریکا علیه افراد مظنون به دست داشتن در اقدامات تروریستی را مفید دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مارین لوپن رهبر حزب راستگرای افراطی جبهه ملی فرانسه روز چهارشنبه اعمال شکنجه توسط سازمان جاسوسی آمریکا علیه افراد مظنون به دست داشتن در اقدامات تروریستی را مفید دانست. 

مارین لوپن در این باره گفت هنگامی که موارد تروریستی مطرح باشد استفاده از شکنجه مفید است و باید انجام گیرد. 

 رهبر حزب راستگرای افراطی جبهه ملی فرانسه که این سخنان در گفتگو با شبکه تلویزیونی ب اف ام تی وی و رادیو مونت کارلو بیان می‌کرد در پاسخ به سئوالی درباره اینکه چه نظری درباره شکنجه‌های سیا علیه مظنونان به اقدامات تروریستی دارد گفت من این گونه اقدامات را محکوم نمی‌کنم.

 رهبر حزب راستگرای افراطی جبهه ملی فرانسه افزود درباره این گونه مسائل خیلی آسان است که به تلویزیون بیاییم و اظهار نظر کنیم و بگوییم بله انجام این کارها بد است و نباید انجام گیرد. اما من بر این باورم کسانی که به امور مربوط به تروریست‌ها می پردازند و گاهی اوقات برای نجات جان انسان های بی گناه مجبورند اطلاعاتی را از تروریست ها با زور بگیرند، افراد مسئولی هستند.

 رهبر حزب راستگرای افراطی جبهه ملی فرانسه در همین باره افزود استفاده از شکنجه گاهی اوقات می‌تواند توجیه داشته باشد. فرض کنید یک تروریست بمب ساعتی کار گذاشته است و قرار است تا یک یا دو ساعت دیگر منفجر شود و احتمالا در نتیجه آن نیز 200 تا 300 نفر کشته شوند، حالا چگونه می توان این عامل تروریستی را به حرف آورد. آیا به جز شکنجه راه دیگری وجود دارد. 

ژان-ماری لوپن 86 ساله که حزب راستگرای افراطی جبهه ملی فرانسه را در سال 1972 پایه ریزی کرد متهم است در جنگ الجزایر که در آن زمان یک افسر چترباز در ارتش فرانسه بوده علیه الجزایری به شکنجه روی آورده است. اتهامی که ماری لوپن همواره آن را رد کرده است .




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار