حافظی:

توسعه حمل و نقل عمومي مهمترين محور بودجه 94 تهران

رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با اولویت مترو، مهمترین محور بودجه سال 94 شهرداری تهران است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، رحمت ا... حافظی ريیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران، افزود: با نگاه سلامت محور به شهر و موضوعات شهری، یکی از اصلی ترین چالش های پایتخت، ترافیک و مشکلات ناشی از آن از جمله آلودگی هوا، آلودگی صوتی و استرس‌هاي روحی و روانی است که به مردم واردمی‌شود.

ريیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران، تاکید کرد: ورود خودروهای هیبریدی و موتور‌سیکلت‌های برقی با فراهم کردن زیر‌ساخت‌های لازم، از جمله تدابیر و تمهیداتی است که به میزان قابل توجهی از مشکلات تهران‌خواهد کاست.

وی با اشاره به این که ورود موتورسیکلت های برقی به تهران، نقطه عطفی در تاریخ اداره پايتخت است، اظهار کرد: ورود موتورسیکلت های برقی ظرف یکی دو سال آینده، قطعاً تحول اساسی، محسوس و چشمگیری را به لحاظ کاهش آلودگی هوا، آلودگی صوتی و تصادفات منجر به فوت در تهران ایجاد خواهد کرد.

حافظی با بیان این که در نگاه اول، قیمت موتورسیکلت برقی بیشتر از قیمت موتورسیکلت بنزینی به نظر مي‌آيد و جایگزینی آن مقرون به صرفه نیست، تصریح کرد: هزینه خريد موتورسیکلت برقی بعد از گذشت 3 سال جبران می شود.

ريیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران  با اشاره به این که مشکل اصلی جایگزینی موتورسیکلت برقی، قیمت بالای آن نسبت به موتورسیکلت بنزینی است، اظهار کرد: بانک شهر 80 درصد مبلغ خرید موتورسیکلت برقی را در قالب تسهیلات بدون بهره به خريداران اعطاء می‌کند.

حافظی با بیان این که مدیریت شهری این یارانه را از محل منابع شهرداری تهران تأمین می‌کند تا استفاده از موتورسیکلت های برقی در شهر ترویج و توسعه پیدا کند، تصریح کرد: زیرساخت هایی در حال آماده سازی است تا شارژ رایگان این موتورسیکلت ها در نقاط مرکزی شهر به ويژه در محدوده بازار تأمین شود.

وی با تأکید بر این که اقدامات مذكور در مجموع انگیزه و رغبت کافی برای جایگزینی موتورسیکلت های بنزینی را ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: دولت مصوبه ای را گذرانده که به موجب آن تعرفه واردات خودروهای هیبریدی و موتورسیکلت های برقی را از 40 درصد به 4 درصد تقلیل داده است.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار