معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی:

اجرای طرح تحول سلامت، فقط وظیفه وزارت بهداشت نیست

دکتر روح‌الله قاعد امینی گفت: طرح تحول سلامت را می‌توان یکی از بهترین طرح‌های مطرح شده در حوزه ارتقاء سلامت و نزدیک شدن به عدالت اجتماعی دانست و همکاری ارگان‌های دیگر را هم می‌طلبد و فقط وزارت بهداشت متولی اجرای آن نیست.

دکتر روح‌الله قاعد امینی، معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت برقراری عدالت اجتماعی در بین مردم از لحاظ دسترسی و بهره‌مندی از خدمات بهداشتی و درمانی است و طبق فرمایش رهبری، مردم نباید دغدغه‌ای غیر از بیماری خود داشته باشند. 
بنابراین طرح تحول سلامت که از جانب مجلس و دولت تدبیر و امید به خوبی حمایت می‌شود، در راستای برقراری عدالت اجتماعی و دسترسی اقشار کم درآمد و محرومین از خدمات بهداشتی و درمانی بسیار کارساز بوده است. 

دکتر قاعد امینی گفت: برای پیشرفت و اجرایی شدن تمام اهداف طرح تحول سلامت، لازم است تمامی دلسوزان، نخبگان، مراکز تحقیقاتی، انجمن‌های علمی و سازمان‌های مردم نهاد، با همکاری و همدلی همه جانبه از این طرح، ضمن توسعه تفکر انتقادی و ارائه انتقادهای سازنده به دولت، زمینه را برای شکوفایی هرچه بهتر این طرح فراهم کنند.

وی خاطر نشان کرد: بسیج جامعه پزشکی، مهمترین مأمن برای ایجاد این همدلی است و عاملی برای توسعه این هم‌افزایی‌ها در سراسر کشور می‌باشد. 



انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار